LupusCaesar Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Har en Golf MK5 hvor jeg har oppgradert anlegget med ny head-unit (Pioneer Avic-D3) og en sub (Pioneer WX20LPA) Ikke gjort noe med ledningsnett, høyttalere eller satt inn ekstra forsterker. Og når jeg nå skrur opp litt for lyden, så hører man den typiske susingen i høyttalerne når det ikke er musikk der. Hva kommer dette av, og hvordan unngår man det? Bør jeg nå som neste steg, sette inn enn forsterker eller bør jeg trekke om alle ledninger til høyere kvalitetsledninger? Noen som kjenner til kvaliteten til den sub'en? Synes den blir "sluggish" om det er høyt tempo, akkurat som den ikke klarer å henge med. Kan godt tenke meg et skikkelig anlegg med kvalitetslyd, men gidder ikke å fylle hele bagasjerommet med utstyr. Noen som har forslag til hva som kan gjøres og hvor ting evt kan plasseres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Ikke gjort noe med ledningsnettet, og ikke montert noe nytt??? hvordan har du da fått strøm til forsterkeren i suben?? Den suben er ikke noe å skryte av, og lyden i den er ikke bra, og jeg er ikke overrasket over at du synes den spiller "sluggish" ;) Suben trenger strøm og jording + signal fra spilleren, og dette bør du helt klart legge opp separat, og med signalkabel fra spilleren og ikke bruke høyttalerkablene til dette... Slik støy er i 99% av tilfellene der pga dårlig jording, og da ofte jordingen til forsterkeren. IKKE bruk anlegget slik det er nå, for da risikerer du at spilleren blir ødelagt (forsterkeren henter jording gjennom spilleren = ikke bra ;)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupusCaesar Skrevet August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Har vel gjort noe, hadde bilen en tur hos G.Myhren for montering av sub. De har da trukket strøm og signaler til denne. Signalene har de bare hentet fra mellomtonen til høyttalere bak, de fortalte at dette var "normal" måte å gjøre dette på. Det ledningsnettet fulgte med spilleren hadde ikke direkte sub ut, må da bruke et annet ledningsnett. Vet ikke hvorfor forrige eier ikke har brukte dette. Det alternative ledningsnettet har phono plugger. Har ikke noen ekstern forsterker idag, men vurderer kanskje å gjøre dette. Noen anbefalinger på en ok forsterker og tilsvarende sub? Ønsker ikke å fylle hele bagasjerommet med utstyr, da jeg har behov for bagasjeplassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Hvis det er G.Myhren som har montert dette, så burde du jo snakke med dem, for da har ikke de gjort jobben skikkelig ;) Du kan kjøpe en 10" sub i formsydd kasse, med egnet forsterker av meg for rundt 3000kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupusCaesar Skrevet August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Send meg litt mer info rundt den sub'en din. Gjerne bilder etc. Formsydd?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg