FirstPrice Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Bilen går på 3 av 4 sylindre. Dette skjedde først etter en tur på E6 i 200km/t. Holdt den i 200 i 2min kanskje, på 5-6000. Dette er jo på rødlinja, men er ikke i bånn. Burde jo tåle det. Jeg syns den bruker litt vann nå, skal sjekke. - Den tenner på alle 4 - Byttet plugger, pluggledninger og fordeler /rotor - Om toppkaninga har gått, så kan jeg måle det ved kompresjonstest? Og ville det ikke vært hvit / skumnmet motorolje da? Den gikk helt bra, helt til jeg lå i 200, så begynte den å fuske. Noen som har noen råd? =/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Kjør som folk, er rådet fra meg. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Ta en komp.test. Kjør penere i fremtiden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Ja, skal ta en komp test. Takk for råde, jeg er klar over det, men en vanlig motor skal klare 6000rpm over 2min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Litt greit å opplyse hva slags bil???? Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Mercedes Benz, 190E, 1990mod, 2liter innsprut. Hva jeg spurte om gjelder jo generelt 4sylindra motor. Jeg fant 2 muttere i luftfilterboksen. På 6000rpm så vil det nok være et greit sug fra innsuget, så om en mutter har blitt sugd inn i innsuget : Kan det være årsaken? Snakk om 10mm mutter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Siden du fant 2 mutterer.Kanskje motoren har en skrue løs? :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Vil tru du har fått en sprekk i toppen din jeg. Kan nesten virke slik. Eller i blokka. Eventuelt kan du ha blåst en stempelring, men da skal den ryke. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 hehe. Kanskje det? Det var et motorbytte for 3dager siden. Så har nok de derfra. Motoren var komplett, å den gikk strålende før jeg kjørte på E6. Det var i stor fart og på det var 2min "stress-test" av maskin da den begynte med fuskinga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Ja. Isåfall vil jo en kompresjonstest vise det. Jeg skal bytte innsuget og sjekke toppen og pakninga. Sjekke dysa/ene også. Enten så får den ikke gnist, eller så får den ikke bensin, eller så er driten skjært.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Du vet du ikke trenger å ligge i 200 for å ha høyt turtall? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Mustang95 skrev: Du vet du ikke trenger å ligge i 200 for å ha høyt turtall? Ja, jeg var sånn delvis klar over det.. Jeg ville også se hvor fort den gikk med den nye motoren.. hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Pass på hva du skriver trådstarter. Det er en kjent sak at snuten besøker bilforumet.no for blant annet å infiltrere rånermiljøet, knipe fortkjørere, og få informasjon om illegale ombygginger. Da er det ganske dumt å gi dem gratis informasjon, som du gjør i ditt startinnlegg. Spesielt mistenker jeg disse brukerne for å være politi: CivicLars (en provokatør som får folk til å si dumme ting) Mondeo (politibil nr 1) VCE og LLH, disse to er antaktelig samme person. (meget autoritetstro) Granada3.0GL (klare narsissistiske personlighetstrekk) Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Dette med fart er noe som alltid kan diskuteres, men 200 kmt trenger ikke nødvendigvis å være så farlig som alle skal ha det til. Alt etter vei, og forhold. :) Kjøpt en kompresjonstester hos Biltema, og en haynesbok om du ikke har. Så tester du og sammenlikne dette med hva som står i boka at du skal ha. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 buskmann skrev: Pass på hva du skriver trådstarter. Det er en kjent sak at snuten besøker bilforumet.no for blant annet å infiltrere rånermiljøet, knipe fortkjørere, og få informasjon om illegale ombygginger. Da er det ganske dumt å gi dem gratis informasjon, som du gjør i ditt startinnlegg. Spesielt mistenker jeg disse brukerne for å være politi: CivicLars (en provokatør som får folk til å si dumme ting) Mondeo (politibil nr 1) VCE og LLH, disse to er antaktelig samme person. (meget autoritetstro) Granada3.0GL (klare narsissistiske personlighetstrekk) Tror du også er purk :tannløs: Kanskje alle her er det, med unntak av trådstarter da.... The Matrix :Devil: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg