Gå til innhold

Turbo corrado 1989

Ranger emnet


John90

Anbefalte innlegg

Har nokon spørsmål som eg lurte på om nokon kunne hjelpe meg med og få svar på?

 

Nr.1

Når eg er so vidt bortpå gasspedalen, for og liksom holde ein javn fart so virker det som om motoren blir kvelt/dauer av, men når eg gjer full gass so går det 1-2 sek so kommer den nett som normalt igjenn. Er ganske bale når du må gje masse gass når du ligger bak ein bil.

 

Nr.2

Korleis er det og bytte om ifrå manuelle vindussveiver til eletrikse ruter? Går det ann og skjære ut hull der som vindussveiva er no og montere bryteren for justering av vinduet og ka meir må du bytte?

 

Helsing John

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Spørsmålet ditt om motoren som dauer ut kan jeg ikke svare på.

 

Når det kommer til de elektriske vinduene, så sitter knappene originalt der sveiva står originalt.

Skal du ha det HEEELT originalt, så er det ganske heavy jobb å sette inn elvinduer, da disse er koblet opp mot sentrallåsen.

Dessuten er org. heiser noe dritt, da klips og vaiere svikter.

 

A1electrics selger erstatningskit for disse heisene, disse erstatter også manuelle heiser.

Selges komplett med knapper og plugandplay hardware og ledninger.

Ganske rimelig og.

Husker ikke nettsiden deres i farta...

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EliteCorrado:

 

So det eg trenge og modde til for og få eletriske ruter til og passe ifrå manuelle vinduer er og sette i ein motor og skjære hull til bryteren i dørtrekket?

Gidder ikkje og koble den til sentrallåsen då eg ikkje har behov for dette.

 

Polo Classic:

Veit ikkje ka chip eg har. Har vurdert og sjekke dette men veit ikkje korleis du gjere da, har du ein måte?

 

Men tviler på at det er chippen då dette problemet begynnte etter at me tok ut motoren og fekk tetta manifoilen og eksosanlegget der allt hang løst. Dette problemet har ein tendens til og komme når motoren blir varm. Men er ikkje heilt sikker på det!

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo classic:

 

So då er det bare og skru av chip brikka og sjekke om det er orginal chip som står nedi der?

 

Nokon som veit kor stort turbo/kompressor trykk ein orginal g60 motor tåler før det er fare for at ting ryker?

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve motoren tåler nok 1,5-1,6 bar den med rett oppsettet på chip og dyser. Orginal mapsensor er dog ikke større enn til 1 bar ladetrykk

 

Men har den gått så langt, ville jeg ha byttet rådelager

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mapsensorene er en sensor i hjernen som gjør om ladetrykket til en spenning på mellom 0-5v. På Corrado er orginalt 1 bar ladetrykk tilsvarende 5 volt spenning på sensoren. Alt over 1 bar gir samme spenning, dvs 5 volt

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackDragon07:

Har ingen bilder av bilen då eg er på jobb dei neste 2 vekene og bilen står heime! Men bilen blei kjøpt av ein mann i hønefoss området! Den er svart med sota ruter og ei overkill endepotte!

 

Poloclassic:

So vist eg skal køyre over 1 bar trykk so burde eg skifte mapsensorene? Kor kan eg få tak i nokon som tåler over 1 bars trykk?

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Går an å lage chip som gjør at den tåler 1,15-1,2 bar med orginal mapsensor.

 

Strengt tatt ikke så mye å hente over det pga at turboen sitter rett under innsuget og varmer det opp. Orginale intercooleren er jo også latterlig liten

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår