Frigstad Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Kjørelysa og tåkelysa funker. Blinklysa funker når ingen ting er på, men når jeg har kjørelyset på sammen med blinlysa blinker lysene på førersiden annen hvert med blinklyset.. Skjønner ikke hva feilen kan være! Siter 88' Volvo 740 ombygges til TIC (Prosjekt) 92' Opel Calibra "The White One" SOLGT! ~ Opel 4 Fun, Volvo 4 Life ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 jordfeil heite det, har du slepekrok? sjå inni henger kontakta om det kan være noe kødd der, eller om joringa på ei av bak lyktene er dårlig. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frigstad Skrevet August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Altså at jord og strøm kortslutter? Har slepekrok ja. Hengerfestet er fjernet og ledninga er klippa. Lysene virker normalt hele tiden. Men de begynner å blinke sammen med blinklyset når jeg skrur på blinklyset. Og det er ingen bremselys når jeg trykker på bremsa, bare vanlig kjørelys :S Siter 88' Volvo 740 ombygges til TIC (Prosjekt) 92' Opel Calibra "The White One" SOLGT! ~ Opel 4 Fun, Volvo 4 Life ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 bare bjynde og leite med multimeter det, kan være so enkelt som ei lys pære er gåen? print korte kan være ødlakt, å du kan sjekke ledninga som var på henger kontakta, for da er det sikkert mye straum kjuvar der, få dei bort... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frigstad Skrevet August 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 Alle pærer virker. Henger kontakten er fjernet. Ledningene som går ut til den er teipet så de ikke kommer i kontakt med noe eller hverandre. Blinklysene funker når alt annet er av. Men når jeg har vanlig baklys (lyser to pærer på hver side, er dette riktig på en 744?) på så blinker baklyset på førersiden annenhvert med blinklyset. Når jeg trykker inn bremsen slutter alt på førersiden å lyse. Noen som har ett bilde/tegning av baklysene på 744 og kan vise meg hva som er hva? Siter 88' Volvo 740 ombygges til TIC (Prosjekt) 92' Opel Calibra "The White One" SOLGT! ~ Opel 4 Fun, Volvo 4 Life ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 30, 2009 Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 Hvis en av jordledningene til baklysene har løsnet eller har dårlig kontakt, får man slike symptomer som du nevner. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frigstad Skrevet August 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 Er vell bare en jordledning, den som kommer i pølsa med ledninger inn i bagasjerommet? Er jo ingen ledninger inn til pærene, de skrur du jo bare inn i hullet. Så hvor er disse jordledningene da? Hvis det bare er en så ville vell ingen ting ha fungert hvis den var løsnet? Dette irriterer meg så grenseløst :P Takker for svar!! :) Siter 88' Volvo 740 ombygges til TIC (Prosjekt) 92' Opel Calibra "The White One" SOLGT! ~ Opel 4 Fun, Volvo 4 Life ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet August 31, 2009 Rapporter Share Skrevet August 31, 2009 er ei jord ledning per bak lys, er skrudd inn på eine mutttern på bak lykta. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg