Gå til innhold

Audi 80 motor/gear rister no jævlig!

Ranger emnet


Audi80`

Anbefalte innlegg

Audi 80 2.0E - 1992

 

Kjørte hjem i rushen i dag. Når jeg skulle "ta løs" rista hele bilen. Kløtsja ut 3-4 ganger så kom jeg i gang. Dette skjedde så og si hver gang jeg stoppa helt opp. Når bilen først kom i gang var det ingen problemer, giringen gikk helt fint.

Prøvde litt hjemme for å finne ut av det. Hvis jeg prøver å bare presse på rister det helt jævlig og smeller når jeg trår inn kløtsjen igjen, som om noe henger fast og spretter tilbake...Skjer i første og revers, men gikk greit å ta løs i andre.

Bilen har stått i ro ca 6 uker. Så skifta jeg dempere, endeledd og bremseklosser kjørte 3-4 turer før ristinga startet.

 

Bilen går sakte fremover mens den rister, men ruller helt fint når jeg trår inn kløtsjen...

 

Egentlig veldig som å prøve å ta løs i fjerdegiret..:drive2

 

Noen ideer? (annet enn å ta den med på skroten, siden jeg akkurat har kostet på nye dempere, bremseklosser endeledd og ny coil:omfg )

 

Bilen har gått 210 000

Endret av Audi80`

Audi 80 1.8E 1987 - Parkert
Audi 80 1.8S 1991 - Solgt
Audi 80 2.0E 1992 - Spiker
Audi a4 1.8 avant 1997 - Konebil

Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker

Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil

Audi 80 2.0E 1994 - Solgt

Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel neppe det nei... Ligger iallefall ikke noen papirer på dette i bilen...(har hatt den de siste 30000)

Kjørte bilen på jobb i dag uten problemer, er dette noe som vil merkes av og på i begynnelsen? Og hvor dumt er det egentlig å kjøre med bilen før jeg finner ut av dette?

Audi 80 1.8E 1987 - Parkert
Audi 80 1.8S 1991 - Solgt
Audi 80 2.0E 1992 - Spiker
Audi a4 1.8 avant 1997 - Konebil

Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker

Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil

Audi 80 2.0E 1994 - Solgt

Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår