Gå til innhold

Dårlig batteri?

Ranger emnet

gringe

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem.. Noen ganger etter at jeg har stoppet bilen min og skal starte den igjen lyser batterilampa, men med en gang jeg er litt borti pedalen forsvinner den. Mens noen ganger kan bilen stå i flere dager uten bruk for så å fungere som normalt, mens det en eller annen gangen skjer att batterilampe lyser.

Den er spesiell når det er kaldt ute...

tyder det på att batteriet begynner å bli dårlig?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har et lite problem.. Noen ganger etter at jeg har stoppet bilen min og skal starte den igjen lyser batterilampa, men med en gang jeg er litt borti pedalen forsvinner den. Mens noen ganger kan bilen stå i flere dager uten bruk for så å fungere som normalt, mens det en eller annen gangen skjer att batterilampe lyser.

Den er spesiell når det er kaldt ute...

tyder det på att batteriet begynner å bli dårlig?

Takker for svar! :)

hvilken bil er dette? har du sjekket at det er skikkelig kontakt på polene?:)

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men hvis det er flere/mange år siden du har byttet batteri, så er det ikke akkurat en ekstremt kostbar affære - og vil hindre at du står på hytta i minus 30 og ikke får start på faenskapet.

Batteri er tildels "forbruksvare" - de varer ikkje forevig, veit du.

Biltema is your friend. 500-700-800 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sannsynligvis tegn på at børstene/dynamoen begynner å bli slitt. En vekselstrømsdynamo(som alle relativt moderne biler har) skal i prinsippet lade like mye uavhengig av turtall, men blir børstene slitt, blir magnetiseringen dårligere, og dermed blir ladingen dårligere. Så lenge den ikke lyser konstant, kan du sikkert kjøre med det ei stund til.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider