mitnick Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Har en 2.9 Cosworth med automat, men når jeg gir bånn gass(kickdown) skjer det heller lite... Om den ligger i første gir, under 20 km/t funker det, og forsovet også ganske greit i 2. gir, men 3. og 4. gir skjer det så godt som ingen ting. Den girer også tidlig, ofte på bare 4000 rpm. Noen som har noen ide? hva jeg kan gjøre for å fikse det. Edit: Er nemlig ikke veldig kult å bli frakjørt av vanlige 2.9 scorpio'er :zzzz: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Hvordan kan kickdown fungere når du allerede ligger i førstegir? Det eneste den funksjonen gjør er jo å "tvinge" kassa i et lavere gir... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Er vel bare å sjekke kickdownwiren først dette, kanskjed en er litt for slakk, hvordan girer den ellers? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mitnick Skrevet August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Hvordan kan kickdown fungere når du allerede ligger i førstegir? Det eneste den funksjonen gjør er jo å "tvinge" kassa i et lavere gir... Mente at den holder seg i første giret helt til rødmarkeringa begynner, forklarte nok litt dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mitnick Skrevet August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Er vel bare å sjekke kickdownwiren først dette, kanskjed en er litt for slakk, hvordan girer den ellers? Ja, tenkte på wiren jeg og, hadde en scorpio før, og da var det wiren som var problemet, men virker ikke som om det er samme problem nå, men skader jo ikke å sjekke. Og den girer helt ok, kan ikke høre eller se noen feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Ja, tenkte på wiren jeg og, hadde en scorpio før, og da var det wiren som var problemet, men virker ikke som om det er samme problem nå, men skader jo ikke å sjekke. Og den girer helt ok, kan ikke høre eller se noen feil. Her finner du ingen kick down wire. Denne har blitt erstattet med en solenoide som styrer kick down funksjonen. Se litt på den og sjekk at ledningene er inntakte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg