Gå til innhold

Bytte Av Speedometer i Vectra a?

Ranger emnet


Hansen89

Anbefalte innlegg

Rapporter bytte av km.teller til forsikringsselskap, og opplys om dette ved salg av bilen. Dette er den mest ærlige måten å gjøre det på. Det er ikke ulovlig å bytte speedometer/km.teller, så lenge man sier ifra.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta i min Vectra A, da klarte jeg å snu på kmstanden ved å tvinge noen tannhjul ifra hverandre og så vri km-standen til riktig stand. Bomma bare med 1km. Det var fordi jeg ikke klarte å tvinge tannhjulene langt nok ifra hverandre for å kunne vri siste tallet i rekka... Blei good det :)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta i min Vectra A, da klarte jeg å snu på kmstanden ved å tvinge noen tannhjul ifra hverandre og så vri km-standen til riktig stand. Bomma bare med 1km. Det var fordi jeg ikke klarte å tvinge tannhjulene langt nok ifra hverandre for å kunne vri siste tallet i rekka... Blei good det :)

 

Joda, greit nok det, men dette er ikke en lovlig måte å gjøre det på, og kan lett ses senere, hvis man skrur instrumentet fra hverandre. Dette kan fort gi mistanke om juks, og det er ikke bra. Gjør du det på den måten jeg forklarte, blir det lovlig og ingen blir lurt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men hvem gidder å melde inn melde inn til forsikringselvakpet for et bytte av et speedometer?? Og hvem gidder å skru fra hverandre speedometere for å se om noen har jokset på km - tellern?

 

Hvertfall ikke meg, og jeg har ingen planer om å jukse på km heler! Er det ikke sånn at ærlighet varer lengst a:)

- 12 Berlingo

- 09 Polo GT Sport

x 08 Caddy

X 92 Vectra A

X 90 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men hvem gidder å melde inn melde inn til forsikringselvakpet for et bytte av et speedometer?? Og hvem gidder å skru fra hverandre speedometere for å se om noen har jokset på km - tellern?

 

Hvertfall ikke meg, og jeg har ingen planer om å jukse på km heler! Er det ikke sånn at ærlighet varer lengst a:)

 

Tja, sånn som jeg ser det er det lettere å ta en telefon til forsikringsselskapet, enn det er å dele hele instrumentet og risikere at det blir ødelagt. Jeg meldte det inn når jeg bytta på en bil jeg hadde, det var unnagjort på under 5 min. Men du gjør som du vil...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår