Gå til innhold

Bilkjøp, familiebil, god plass, må også kunne dra vogn/henger på opp mot 2000 kg?

Ranger emnet

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Sliter litt med denne. Har i dag en Passat stasjonsvogn, en bakovervendt barnestol bak passasjersetet. Mannen kjører, jeg sitter i baksetet, for i passasjersetet foran er det ikke noe særlig plass igjen når barnestolen står bak. Til våren skal vi ha inn en barnestol til, og kan ikke drømme om at det går bra med den bilen vi har nå.

Har blitt tipset om Mondeo om vi skal ha stasjonsvogn, men synes ikke den ser så voldsomt mye større ut? Mulig jeg tar feil..

Ellers har vi sett litt på Ford S-max, men den kan jo ikke dra campingvogna, noe få av de litt "større" bilene kan..

Har noen tips til en bil, før vi går til anskaffelse av en caravelle.... :oohh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har S-max og er veldig fornøyd med bilen. Vi er en familie på 4 pluss en Labrador.

Men jeg er enig i at den er for svak til å dra 2000 kg tung henger.

Hva med nummeret større, Ford Galaxy? Vet ikke hvilke motorer den kommer med?

S-max fåes med kraftigere motor i Tyskland. Rundt 180 hk tror jeg det var.

Ford Mondeo stasjonsvogn er størst innvendig i sin klasse. Ihvertfall var den det da vi Kjøpte S-Max i fjor. Mulig den aller nyeste Toyota Avensis er større?

For meg høres det ut som om dere kanskje må opp i en større klasse enn disse bilene (hvis ikke dere vil ha Caravelle, Hiace el.) Da tenker jeg på MB E-klasse, Audi A6 eller tilsvarende. Vær imidlertid oppmerksom på at bagasjeplassen i disse storbilene ofte ikke er særlig større enn på Mondeo /tilsv biler, selv ikke som stasjonsvogn. Skrått hellende bakruter ser f.eks bra ut, men stjeler masse bagasjeplass!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker familiebil/stasjonsvogn som kan trekke 2 tonn vogn.

Sjelden vare, enten stor SUV(pathfinder, 4-runner etc), eller så må man nesten kikke på stjernebil, Mercedes-Benz E-klasse, Alt fra S123, S124, S210 og S211, de kan alle dra 2100 kg lovlig, står oftest ikke i vognkortet pga noen stamme regler, men man får ett skriv fra MB og viseer bilen med hangerfestet så er det godkjent(MB har nok ikke papirer på uorginale hengerfester).

Selv har jeg en `91 300 TDT, sterk som fy, og godkjent med 2100 kg hengervekt, hadde tidligere en `83 300TDT, litt svakere motor, men fremdeles god for 2100 kg og en drøm å kjøre med tnung henger etter.

Hadde jeg vært deg ville jeg kikket meg om etter passende S211 med litt motor til formålet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider