Hansen89 Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Misunelig:)!! Siter - 12 Berlingo - 09 Polo GT Sport x 08 Caddy X 92 Vectra A X 90 Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jetta85 Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 nå er bilen eu godkjent og jeg har montert coilovers :) da er det bare å slenge ut bilder av en jetta vr6 som ligger på jorda :D Siter Volkswagen - das Auto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasaasen Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 På bilen har det ikke skjedd så veldig mye de siste dagene. men bilen er eu-godkjent og alt er levert inn av omreg osv. nå venter man bare på de stygge plastskiltene som tar tid å få! jeg ringte biltrangsynet og spurte om det var mulighet for å hente de selv, "DET ER IKKE SJANGS I HAVET!" fikk jeg til svar.... for noen folk Siter I wanted to give my engine a blow-job.... so I bought him a Turbo^^ Ptsshh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasaasen Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Fikk skilter i går :D:D MEN, jeg var ute å kjørte i går kveld, så hoppet drivakselen på førersiden plutselig av :S:S Så jeg måtte ordne henger og forskjellig styr for å få bilen hjem. Så jeg skal se på problemet i dag, håper det bare er å bytte den, så jeg slipper å bytte hele girkassa eller noe sånt ..... Siter I wanted to give my engine a blow-job.... so I bought him a Turbo^^ Ptsshh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiAndVolkswagen Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 den bilen der har blitt rå:) det med at drivakselen hoppet av skjedde med meg og fetteren min å på jettan hans for 2 mnd siden, fikk jo stoppet med en gang og så fort at drivakselen hadde hoppet av. vi fikk bilen inn på ei busslomme og jekket den opp og fikk noen til å hente verktøy og ekstra skruer til akselen siden 2 av dem var blitt bøyd. fikk skrudd på plass akselen og strammet til skikkelig og sjekket skruene på andre akselen også. akselen fikk ikke noen skader så den funket fint å bruke igjen. nå var jo ikke dette en vr6 men har du flaks så er nok akselen like hel:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasaasen Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Ordnet det i går kveld, damn å kaldt det er å skru ute nå! Var drivknuta som hadde ryket... så byttet den, og skrudde til skikkelig og strammet til på andre siden :) Nå er den fin:) Planer for den nærmeste fremtiden: - Trekke ferdig dørsider - Sette på en lyddemper til - Oljebehandle - fikse lakk - bygge anlegg - kjøre masse :D:D Siter I wanted to give my engine a blow-job.... so I bought him a Turbo^^ Ptsshh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasaasen Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 (endret) Hei å hå! nå er det en stund siden det har vært noe oppdatering her gitt...! Jeg begynte på interiøret for fullt, og har satt inn et syykt DLS anlegg med Pioneer DEH-p88Rs i fronten :) bilen blir/ble brukt daglig, og skal inn på godkjenning for motorbytte innen 2 uker.. jeg var uheldig her om dagen, ved et intimt forsøk på å kline med betong så fikk jeg ødelagt litt parts på bilen... Driver å skifter deler, har anskaffet ny fanger, golf-front xD, og ny skjerm, mangler bare en bærebru for å få satt bilen sammen igjen. noen som har en idè om hvor mye det koster å få lakkert en skjerm ? Bilder: Endret Desember 8, 2009 av Taasaasen Siter I wanted to give my engine a blow-job.... so I bought him a Turbo^^ Ptsshh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasaasen Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Hei godtfolk! Det kan tro's at denne tråden er død, men det er den så absolutt ikke. Bilen er rettet opp og har gått nå siden februar, men så skulle jeg på godkjenning hos biltrangsynet med VR6'n. og det gikk ikke så bra.. Og nå står den avskiltet på bukker. men jeg gir meg ikke ! Problemet var vekt, og det skal jeg ordne... Jeg har fått nytt værste nå, med 3 andre. Løftebukk å smøregrav osv:) Og jeg har veldig mye som skal ordnes(: Jeg skal først gjøre noen "småting" så skal jeg godkjenne den (prøve ihvertfall). Deretter.... hehe, så blir det overraskelse :) Jeg nevner noen småting: Nytt breddekit G60 (org. svart) Nye coilovers (hardhet og høydejustering) Nye dørhåndtak (MK3) -kjøpt- Nytt interiør (svart skinn) Nye stoler Nye felger Utblås på hver side bak Corrado lykter/rallye grill + masse mer ! Bilder kommer etterkvart :) Siter I wanted to give my engine a blow-job.... so I bought him a Turbo^^ Ptsshh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Stå på :) Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudian Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Heihei. Råååå Bil altsåå ;D Synd det me kollisjon da :/ Men hva koster det å få Godkjent en Vr6-Motor vist man bare har en 1.6 Stående i? Å hvor kan man få taki en slik motor? :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasaasen Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Hei du : ) takk! Hmm, en slik vr6 motor koster 4000kr og oppover (ca). Men så må du ha understell og div mk3 MK3 også. Jeg bytta dashen og all elektronikk. Så det blir fort 12-15000kr. Hvis du skal ha det bra da seff :P Godkjenninga er et kapittel for seg selv... du skal helst ha typegodkjenningspapirer på bilen (effekt/karosseri) Siter I wanted to give my engine a blow-job.... so I bought him a Turbo^^ Ptsshh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jetta85 Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Hei du : ) takk!Hmm, en slik vr6 motor koster 4000kr og oppover (ca). Men så må du ha understell og div mk3 MK3 også. Jeg bytta dashen og all elektronikk. Så det blir fort 12-15000kr. Hvis du skal ha det bra da seff :P Godkjenninga er et kapittel for seg selv... du skal helst ha typegodkjenningspapirer på bilen (effekt/karosseri) Lenge siden denne ble godkjent med vr6 eller ? (hvis den er godkjent da :P) Har hørt at man ikke får det godkjent lenger fordi jetta ikke kom med vr6 orginalt.. De godkjente vr6 jettaene som jeg vet om i Norge ble godkjent på 90tallet ;) Siter Volkswagen - das Auto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Får jo godkjent Golf 2 med VR6, så da skal vel Jetta gå for det samme? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudian Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Får jo godkjent Golf 2 med VR6, så da skal vel Jetta gå for det samme? Er det ikke jetta du har da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasaasen Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2010 (endret) Jetta´n min er ikke godkjent (enda)... Jeg forsøkte, men problemet var ikke effekten for min del, men vekten... Golf 2 ble heller aldri levert med VR6... Eneste var at golf fikk du med G60 og 160 HK, og 14 hester mer er liksom ikke så stort sprang, men jettan ble aldri levert med G60 og er derfor litt vanskeligere å få godkjent. Men typegodkjenningspapirer er like på disse bilene(mener jeg), de er helt identiske i alt utenom bagasjerom.... Hvis du søker om ombygning og forteller at du bare skal bruke originaldeler osv... så er stort sett kriteriet at du ikke overskrider max aksellast foran, med 2 voksne personer eller legge til 150hk. og det er IKKE lett. rett etter jeg bygde ferdig, så veide jeg bilen og den veide 690kg foran, uten fører og passasjer. det vil si 840kg med fører og passasjer som er 90kg for mye, og det er ikke bare å kjøpe karbonpanser da. Men jeg forsøkte å legge på vekt bak, og det fungerte forsåvidt, bilen overskred ikke max aksellast foran lenger, men den overskred totalvekten, sååå... IKKE LETT! Men jeg vet at mange av de som er godkjent tidligere er ikke gjort på samme måte... jeg har sett vognkort fra en slik, og den er identisk med "original" (1,8) bare at det er forandret til 2800ccm... Så det ble nok "jukset litt" for at det skulle gå igjennom. Endret Mai 15, 2010 av Taasaasen Siter I wanted to give my engine a blow-job.... so I bought him a Turbo^^ Ptsshh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.