qaz_wsx Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Har en OM617 motor som skulle vært trimma. Så folk som har greie på dette må bare pøøøse på med ting jeg kan gjøre:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 OM617.91 eller OM617.95? Myna-pumpe, porting av topp og manifolder, stor turbo. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qaz_wsx Skrevet August 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 usikker:P men har stått i stasjonsvogn, med turbo:) har tenkt og levere inn pumpa på benk, og bare skru den til topps. Hvor stor turbo kan den klare? Vurdere og ha 2 turboer i 2 trykkstadier, slik at får mye bedre bunndrag. men det er alt etter om jeg har vekt til det. Hvordan er det og bygge om fra automat til manuell girkasse? trenger en lett og sterk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Hva skal den brukes til, det går å bygge om til manuell, må bruke 4 trinns kasse fra sugediesel, men er mange som sier at man får vibrasjoner pga at veiv og flexplate er balansert sammen siden det er en femmer. Det påstås av enkelte, som har jobba litt med disse motorene at 190hk er mulig med orginal pumpe og turbo, samt ic, når alt er justert optimalt. Da har du en OM617.952 fra S123 300 TDT, eller ofte kalt OM617A Det er en solid motor, som tåler det meste du gjør med en, og en veldig hyggelig diesel, men den er ikke den mest trimvennlige siden det ikke er crossflow, og da litt knotete kanaler i toppen. Kjøre pumpa i benk, og justere den opp maks, samt oppstilling av turbotrykket og montering av intercooler, gjerne litt porting og du har en del merkrefter enn orginalt iallefall. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qaz_wsx Skrevet August 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 skal bruke den til gardenpulleren, så turbo trykket blir jo unormalt høyt, pluss at manifoil og eksos blir sikkert bygd selv i større dimensjoner, og turbo blir så stor som mulig:P har du peiling på hvor stor turbo det er mulig og ha på motoren? hva heter den 4 trinns kassen? fins det andre topper som kan monteres på motoren? som er mer "trimmevenlig"? har og hørt at motoren er turtallsvenlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.