Gå til innhold

Kontant betaling?

Ranger emnet


Krazy

Anbefalte innlegg

*tenke opå en onkel som kjøpte splitter ny impreza og når selgeren spurte om han skulle ordne finansiereing dro han fram penger og betalte kontant*

 

Har selv betalt opptil 40 000,- i kontanter for bil,er den mest ryddige måten for begge parter, selger vet han får pengene, og kjøper slipper å tenke mer på det, ulempen er om man skulle bli offer for tjuveri da :-)

 

Mere info om begrensninger i hvor mye man kan betale i kontanter.

Betale kontnat/betale med kontnanter der det samme.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forbanna pisspreik, du kan kjøpe hus med 50 lapper om du vil.

 

Er snakk om å fjerne tusenlappen og innføre tak på kontant oppgjør, men det er bare tomt valgflesk.

 

Du kan også kjøpe narkotika for 10 mill, kontant. Men det betyr ikke at det er lovlig. Det betyr ikke at du kan kjøpe narkotika for 10 mill av en purk

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er en grense for mye cash du kan kjøpe ting for, tro jeg er svada.

Ingen kan nekte deg å kjøpe en bil til 200k og du har pengene i en bag, men tviler på en forhandler ville tatt imot så stort beløp.

Eneste grensen med kontanter jeg kan komme på, er at det er begrenset hvor mye valuta du kan ta med ut av landet.

 

Tilbake til tråden; jeg bruker alltid bankremisse ved bilkjøp. Krysset hos banken.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er en grense for mye cash du kan kjøpe ting for, tro jeg er svada.

Ingen kan nekte deg å kjøpe en bil til 200k og du har pengene i en bag, men tviler på en forhandler ville tatt imot så stort beløp.

Eneste grensen med kontanter jeg kan komme på, er at det er begrenset hvor mye valuta du kan ta med ut av landet.

 

Tilbake til tråden; jeg bruker alltid bankremisse ved bilkjøp. Krysset hos banken.

 

Forhandleren tar i mot kontant betaling, ellers vil de ikke selge en bil.

 

En del private bilselgere er skeptiske til bankremisse, da de ikke har større kjennskap til det, da er kontanter en fordel.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår