zachariassen Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Hei. Jeg har en 96' Audi A4 1.8tq som har runda 290 000 også har jeg lyst til å chippe den. Men kan jeg chippe når den har gått så langt? Hvis ikke, hva må jeg gjøre før jeg kan chippe? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Er turbo og clutch bytta før? Hvor ofte har du bytta olja og filter? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Har chippet passaten min som nå har gått 340 tusen, går som ei klokke den, tror ikke du får så mye effektøkning som de sier så at det kan skade så mye tviler jeg på siden min har holdt 150 tusen etter den ble chippet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet August 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Har ikke noe særlig historie på den heller. Men vet turboet har vært fikset en gang. HvordN er jeg ikke sikker på. Heller ikke sikker på om denne har stått på siden bilen var ny eller om den har vært byttet før. Clutchen er trolig ikke byttet. Men overlever motoren en chip? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Har ikke noe særlig historie på den heller. Men vet turboet har vært fikset en gang. HvordN er jeg ikke sikker på. Heller ikke sikker på om denne har stått på siden bilen var ny eller om den har vært byttet før. Clutchen er trolig ikke byttet. Men overlever motoren en chip? Blir jo alltid litt ekstra slitasje men hvor mye levetiden på motoren vil settes ned er ikke jeg god nok til å tippe på, men at den tåler chip gjør den nok. De selger jo chip og lever av det så det kan ikke være så mange motorer som tar kveld :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Så lenge du passer på å bytte olje hver 8 000 km og fyller 98 i stede for 95 octan så skal det gå bra! Racespec.no har tilbud på chip til kun 2995,- ferdig montert dersom du kjøper den 1 september! se her: racespec Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet September 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Så det er trygt for meg å chippe uten å bytte stempelringer eller overhale noe så lenge jeg er flink å bytte olje og fylle riktig octan? Kan ikke tenke meg forrige eier har vært flink til å bytte olje men det skal gå bra så lenge jeg gjør det? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 ingen som vet? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet September 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Jeg chipper jo ikke for å gi mindre gass. Mening med chipping er jo ikke tregere aks. Og er lite keen på å rase motor.. Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg