nilsjs Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Har hatt endel problemer med dette tidligere på min 96 galant glsi 4wd. Mistet oljetrykk/ all oljen 3 ganger på rad for et par år siden, alt via oljefilter som løsnet av en eller annen grunn. Har en følesle av at det var fram filter di gangene det gikk galt. Byttet nylig olje + filter fra bosch til fram filter å da begynte elendigheten igjen. Kan dette ha samenehng med filter type? Eller er det jeg som kødder til noe så enkelt som å bytte filter? Har tenk tanken på skader på delen filteret monteres på men den har da fungert bra lenge nå. Skal prøve orginalt Mitsubishi filter i morgen for å se om jeg får orden på sakene. Noen som har erfaring med lignende problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Hvor mye strammer du oljefilteret? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 husk også å legge en tynn oljefilm på oringen på filteret, og sjekk at gammelt og nytt filter er 100% likt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsjs Skrevet August 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Har prøvd alle varianter fra håndmakt til å trekke til MYE med filter tang. Har vært problemfri på flere oljeskift nå helt til nå sist gang. Smører selvsagt pakningen med ny olje før montering. På andre biler har jeg aldri hat trøbbel med sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Har du inspisert flaten der oljefilteret ligger mot? Hørtes veldig rart ut om du trekker til oljefilteret godt. Mange biler har den tendensen til at oljefilteret må strammes noe jævlig for at det ikke skal løsne. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsjs Skrevet August 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 skal ta en grundig rengjøring og innspeksjon før nytt filter monteres i morgen. Har kommet fram til at det må strammes relativt mye på denne bilen for å få det til å sitte. men skjønner ikke hvorfor det går galt enkelte ganger. Men får se hva som dukker opp når jeg inspiserer i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsjs Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Nesten glemt denne tråden.. fikk montert orginalt filter, dro til med håndmakt og alt var ok. Ifølge fyren på mithsubisi verkstedet har de haft lignende problem med uorginale filter på subaru forester. Er sikkert feil toleranser på enkelte uorginale filter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg