Gå til innhold

hjelp veldig høy dynamo støy! :(

Ranger emnet

0kriz

Anbefalte innlegg

vet at det sikkert er mange andre tråder om dette men orket ikke og lete.

har akkurat instalert en jbl gto504 i bilen. den yter 140wrms x2 på 2 6x9 i dørene forran.

problemet er at da jeg koblet til 140w rms på vær så ble det extrem motor eller dynamo støy (låter vaffal da jeg trår på gassen)

og det kommer en liten ulyd vær gang jeg bytter sang.

koblet dem i en løsning som ga 55wrms og det var ikke noe problem

koblet dem i løsningen som ga 140w rms og da måtte jeg til med extra phonokabel (phonokabel på front og phonokabel på reare på forsterkeren). da jeg koblet phonokabelen fra output til innput på forsterkeren

så ble lyden mye lavere på ene høytalleren.

da jeg koblet så begge phonokablene var fra cdspiller til forsterker så kom det en helvettes lyd som jeg er sikker på er dynamo eller motor støy.

hvordan blir jeg kvitt denne ?

trengs det mer info om hva jeg har så si i fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt med på koblingen din her, men signalet fra spilleren skal selvsagt til INNput på forsterkeren, ikke output. Det burde også holde med 1stk signalkabel fra spilleren, hvis du kobler dem i riktig innput på forsterkeren ;)

er vanskelig og forklare men forsterken jeg har trenger en innput til front og en til rear for at alle 4 kanalene skal fungere :S

kunne sikkert tatt noen bilder men det er er jo natta så orker ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke du har gått på en smell som sikkert rundt 80 til 90% av alle som er her inne har gjort eller kommer til å gjøre.

Smelt inn anlegget, litt gira får å få lyd, tar ikke av batteripolen når en kobler ting opp, skal bare flytte litt på en kabel som ligger litt i veien, dette er tilfeldigvis jordingskabelen du skrur den av og setter den rett på igjen. Og vips! Brent en eller annen kul komponent fordi jordinga til forstkerkeren går igjennom signalkabelen og inn i cdspilleren og til chassi den veien. Vill gjetting sier du har pioneerspiller. Prøv å jord CDspilelren på samme punkt som forsterkeren??

For du har vel ikke lagt strømkabel ved siden av signalkabalen?:oohh

Og igjen: Hvor mange watt(-evver) har overhode ingenting å si.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vanskelig og forklare men forsterken jeg har trenger en innput til front og en til rear for at alle 4 kanalene skal fungere :S

kunne sikkert tatt noen bilder men det er er jo natta så orker ikke :D

Ja, men du har vel brokoblet til 2 kanaler, slik jeg forstår det, og da er dfet ofte det holder med innput på 2 av inngangene, feks 1 og 3 ;) men det står vel i manualen til forsterkeren.

Men problemet er nok jordingsfeil, det gjelder bare å finne ut hvor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke du har gått på en smell som sikkert rundt 80 til 90% av alle som er her inne har gjort eller kommer til å gjøre.

Smelt inn anlegget, litt gira får å få lyd, tar ikke av batteripolen når en kobler ting opp, skal bare flytte litt på en kabel som ligger litt i veien, dette er tilfeldigvis jordingskabelen du skrur den av og setter den rett på igjen. Og vips! Brent en eller annen kul komponent fordi jordinga til forstkerkeren går igjennom signalkabelen og inn i cdspilleren og til chassi den veien. Vill gjetting sier du har pioneerspiller. Prøv å jord CDspilelren på samme punkt som forsterkeren??

For du har vel ikke lagt strømkabel ved siden av signalkabalen?:oohh

Og igjen: Hvor mange watt(-evver) har overhode ingenting å si.

tok ikke av batteripolen nei. har en kondensator og hørt at den ikke kan kobles fra uten og lade den ut så valkte heller og koble uten og koble av batteri polen.

jordings kabelen satt på hele tiden men kan hende den er plasert dårlig. har festet den der det var noen jordinger festet fra før. bagarsjeveggen under bagarsjedøra om det sier deg/dere noe.

bil anlegget låter helt fint om jeg kobler 55x4 og bruker 2 av kanalene men om jeg brokobler 140x2 og bruker begge dem kanalene da blir det masse ulyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider