volvo240gl_1986 Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 hei. jeg er nå arbeisledig, men fikk deltidsarbeid i dag som jeg starter på i mårgen. og da lurer jeg på hvor mange timer for uken kan jeg arbeide for å ikke miste dagpengene fra nav? hørt så my forsellig der mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 I dette tilfelde så skulle jeg ringt NAV isteden for å "sjanse" på å få riktigt svar her inne... /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 Hvem kan få dagpenger? Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du: Har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent. Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 109 322 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 218 643 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene Er reell arbeidssøker. Er registrert som arbeidssøker, og sender meldekort hver 14. dag. Bor eller oppholder deg i landet. Som hovedregel ikke skal være skoleelev eller student. Du kan også ha rett til dagpenger hvis du er: Permittert helt eller delvis Etablerer egen virksomhet Arbeidsløs grunnet konkurs EØS-borger med visse vilkår Nydimittert vernepliktig http://www.nav.no/page?id=728 Så du kan jobbe intill 50% før du mister dagpengene helt. Om du bare jobber litt så blir det redusert noe. Jeg er usiker på hvordan det blir regnet ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet August 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 jeg var innom nav i dag og fikk det avklart. jeg kan jobbe 18,5 timer uten å miste noe dagpenger, men arbeider jeg for eksempel 19 timer så mister jeg allt for hele meldeperioden(14 dager) men en kan jo så klart arbeide 100% i en meldeperiode, om man får muligheten for det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg