Gå til innhold

Hater vi møller....JA!! (fordi de ikke driver teknsik R&D visstnok...)

Ranger emnet


Gjest lundoz

Anbefalte innlegg

Har nå ringte samtlige møller ang om å bytte ut mitt sportback skinnratt 3 eikers med en multifunksjonsratt. Dette fikk jeg beskjed om at ikke ville fungere. Det kan da ikke stemme??

 

Bygger om til RNS-E om ca 2 uker så da blir det full navi :) Da trenger jeg et ratt slik at jeg kan justere alt derfra. Har fått vite at varenummeret er 8P0 419 091.

 

Vet noen også hva f.eks alle bokstavene bak delnummeret betyr? 8P0 419 091 CMTNA.

 

Se link fra ebay så koster et slikt ratt ikke mye penger så hadde vært perfekt om dette passet min Audi a3 2006 sportback 1.6

 

http://cgi.ebay.de/Audi-A3-8PA-Multifunktion-3-SP-Lederlenkrad-Lenkrad_W0QQitemZ370237541057QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item5633e08ac1&_trksid=p3286.c0.m14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva i hule har det med å hate Møller å gjøre?? Hvis du er så helt sikker på at det går så er det jo bare å sette i gang.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor du ringte alle når du egentlig vet best selv

 

Bilverksteder driver primært med service og reprasjoner. Ombygginger er det lite av

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noe med at folk som er bilselgere spesiellt for Audi bør ha en hvis kunnskap om f.eks om jeg vil oppgradere til et nyere ratt. Ingen kunne svare meg om det var mulig fordi jeg kan ikke gjøre det selv. Kom endelig til en hyggelig kar fra skøyen som mente rattet kostet 3000 fra fabrikk men det vil koste ca 9000 å installere det....

 

Det var litt dyrt men virket som han hadde den instillingen om at ettermontering er tull.

 

Noen her på forumet som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må lære deg er at det finns ikke en kjeft her i landet som har peiling på slikt, her ligger fortsatt nivået på Xenon ettermontering og "spesialtriks" for å lure autocheck..

 

 

Søk og spør heller her..

 

http://www.vwvortex.com

http://www.fourtitude.com

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ja driver å søker og styrer nå :) Virker ikke som du sier at det er mange som vet dette. Har sendt mail til 4 stykker på ebay.de så vi får se hva de sier. Ok at delnummeret er 8P0 419 091 men når det kommer MCTBP bak f.eks da ble jeg litt satt ut.

 

Møller visste heller ikke dette så da blir det spennede. Tror det har noe med at rattet passer i skruebolten med airbaggen må ha samme nummer som rattet bak. Vurderer å kjøpe et ratt fra ebay med ratt så fungerer rattet ihvertfall før man får koblet alt sammen.

Endret av lundoz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rattet passer nok på stammen, men som du sier du må ha airbag som passer til rattet. Så må du ha evt. slepering som passer til rattet, og kabler og kontakter som passer til det nye rattet, airbaggen, og multifunksjonene på rattet.

Ny typllee airbag er muligens av 2-step type som (muligens) ikke passer med den eksisterende airbag controlleren. Og så må du ha enheter som kan forstå og bruke kontrone på det nye rattet.

 

Mye som skal stemme.

Her er beskrivelse for tilsvarende jobb med en A4. Ikke helt likt, men en god del vil nok ligne:

http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=138299

 

__


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noe med at folk som er bilselgere spesiellt for Audi bør ha en hvis kunnskap om f.eks om jeg vil oppgradere til et nyere ratt. Ingen kunne svare meg om det var mulig fordi jeg kan ikke gjøre det selv. Kom endelig til en hyggelig kar fra skøyen som mente rattet kostet 3000 fra fabrikk men det vil koste ca 9000 å installere det....

 

Det var litt dyrt men virket som han hadde den instillingen om at ettermontering er tull.

 

Noen her på forumet som har gjort dette?

 

Jeg er kanskje litt preget av at jeg har en inntekt fra MøllerGruppen, men velger allikevel å svare på denne:

 

Hvorfor i all verden skulle Audi-selgere ha en viss kunnskap om hvilke deler som er omflyttbare med hverandre på de produktene de selger?! Alle selgere i Møller Bil jobber med salg av - nettopp - bil, ikke teknisk R&D. Det finnes faktisk en egen teknisk avdeling som tar for seg masse spesifikasjoner osv, men jeg tviler faktisk sterkt på at disse også har det på det rene hvilke kule mods som går eller ikke går. Møller er et importør og salgsapparat, og forholder seg til de produktløsninger som tilbys fra fabrikk, ikke hva en mikroskopisk kundegruppe fokuserer på av bruktbiler og utenlandsk delekjøp.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er enig i det du sier, men mener fortsatt at er man selge for audi så kan man ikke si at nei det går ikke å bytte ratt til multiratt når det faktsik finnes samme type og modell som min med multiratt :) Men har nå funnet en guide hvordan dette gjøres så da er det bare å sette igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg veldig inne i Audi, men jeg jobber med tre andre merker, og det finnes jo ingenn guide for hvilke deler som kan byttes mellom modeller og utstyrsnivåer. Fabrikkene lager biler utfra bestillingslister, og hva som skiller i tilegg til hovedkomponentene mellom de forskjellige utstyrsnivåene kan man bare finne ut ved å prøve. Lese koblingsskjemaer hjelper litt, men det er fortsatt uklart om man trenger noe mer for å montere en komponent. Dette kan man jo også få litt hjelp på ved å sjekke delefilmer og nummer, men det er ingen liten jobb, og du får ingen fasit.

 

Jeg skulle likt å vite hva du ville sagt om Møller hvis de hadde fortalt deg at dette var bolt on, mens de i realiteten ikke var mulig. DA hadde Møller med rette fått gjennomgå.

 

En annen ting er hvorfor Møller, som faktisk er en bedrift som må tjene penger og ikke er en del av NAV, skal bruke masse tid på å finne ut dette for deg for at du skal kjøpe et ratt på ebay

 

Så denne tråden havner på topp ti over idiotiske headinger hos meg

Endret av Mondeo

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår