Frigstad Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Jeg trodde alltid at man skulle plassere dump ventilen på den "kalde" siden av motoren. Altså innsugssiden. Men noen sa til meg i dag at det beste er å ha den så nærme turboen som mulig. Hva mener dere? Noen som vet noe? Før eller etter intercooler? Siter 88' Volvo 740 ombygges til TIC (Prosjekt) 92' Opel Calibra "The White One" SOLGT! ~ Opel 4 Fun, Volvo 4 Life ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Seek, and thou shall find: http://www.bilforumet.no/700-serien/101244-plassering-dumpventil.html Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Selvfølgelig etter cooleren. For da har du fortsatt trykk i den når du skal gasse igjen. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frigstad Skrevet August 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Var det jeg trodde. Har merka forskjell faktisk. Min med dumpen med innsuget, turboen begynner å lade tidligere enn en kompis sin med dump før intercooler. Helt like bortsett fra plasseringa av dumpene Siter 88' Volvo 740 ombygges til TIC (Prosjekt) 92' Opel Calibra "The White One" SOLGT! ~ Opel 4 Fun, Volvo 4 Life ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.