Gå til innhold

Snart lappen og Volvo 240!

Ranger emnet


MadsV

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har heldigvis aldri EID noe slikt. men jeg har med glede smadra mangfoldige av dem.. og de er ikke så jævlig trygge som folk skal ha det til desverre!

 

 

helt riktig det! krafta fra smelle går rett i deg :/ i stedet for runt deg. Jeg og søskenbarnet kræsja med en impreza. Bilen er totalvrak men vi gikk fra det med en brukked nese og et håndledd.farten var over 80 km. 240 har ikke den trekkspill effekten som den bilen hadde. Som da førte kreften runt oss og bakover. og ikke rett fram mot oss.Men selfølgelig , mye og si på andre faktorer. Vi tulla aldri med og ligge i rånestilling eller sånne idiotiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, om en volvo 240 kræsjer med en nyere bil så går de i den nye bilen fra det mye mindre skadd enn de i en 240, men når 240n kom så var det en av de mest sikre bilene på den tiden. Volvo har alltid vært langt fremme i å ha kollisjonssikre biler men det er jo klart at nyere biler er sikrere enn en 240!

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir mest mening å se ting i sin rette sammenheng. 240 fikk rykte på seg for å være både tung og massiv. Og i sin tid (altså før den strengt tatt begynte å bli produsert alvorlig på overtid) var nok dette nokså korrekt. Etter dagens standard er den derimot ganske lett for sin størrelse. Det er mye som er blitt standard i løpet av de siste 20 årene. At den skulle være liten utvendig, er noe som en lett kan kontrollere (og avkrefte) med målebånd... Men en rimelig innvending er at bakseteplassen først og fremst i en sedan ikke er videre god og behagelig for tre voksne - dette på grunn av at seteryggen blir for mye berørt av "hjulhusene".

 

Når det gjelder kollisjonssikkerheten, var visst 240-serien fra begynnelsen regnet for verdens sikreste bil. Mange kobler dette sammen med den antagelsen at den skal ha vært så massiv og hard. Og mange historier om kollisjoner i lavere hastigheter underbygger dette inntrykket. Men ellers var jo faktisk poenget med Volvos sikkerhetskonstruksjon at fronten krøllet seg sammen på forbilledlig vis, noe som har reddet mange liv. Men etter 1975 (og til dels først lenge etter) har det jo naturlig nok og heldigvis skjedd store fremskritt, både forbedringer i sikkerhetskarosseriet og airbager og denslags aktive tiltak som bare fantes på forsøksstadiet på 70-tallet. Det gjelder etter hvert også andre merker, og jeg har ikke inntrykk av at Volvo har noe egentlig overtak på dette feltet i dag. Dermed bør i prinsippet de fleste relativt nye biler i dag være sikrere enn en 240 (det er faktisk 35 år siden den kom i salg). Det trenger ikke dermed være sagt at en 240 er håpløs ut fra et sikkerhetsperspektiv, men de fleste biler fra de siste ti årene, nesten uansett merke, må kunne forventes å være sikrere - og det er en positiv utvikling.

Endret av larsverm

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at 240 er store å masive i forhold til en japse er jo ikke no tvil om det. Men du DRFT-R, se for deg da. Man er 18 år, penger er et problem, da går man jo etter noen som du vet er billig, driftsikkert og holder lenge. Da kjøper man seg ikke en bil som du kjører med å tenker: kresjer jeg nå så må jeg punge ut en hel haug fordi karbonen spruter.. da er det bedre å oj, en bulk i plåten, det er bare å slå ut for det er ikke så nøye med;)

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

 

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

 

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at 240 er store å masive i forhold til en japse er jo ikke no tvil om det. Men du DRFT-R, se for deg da. Man er 18 år, penger er et problem, da går man jo etter noen som du vet er billig, driftsikkert og holder lenge. Da kjøper man seg ikke en bil som du kjører med å tenker: kresjer jeg nå så må jeg punge ut en hel haug fordi karbonen spruter.. da er det bedre å oj, en bulk i plåten, det er bare å slå ut for det er ikke så nøye med;)

 

da har du alternativet BMW E30. en 320 får du til 10.000kr og den kjører fletta av en 240! kjøper du deg en 325, kjører den fletta av en 240 turbo.

 

du har igjen alternativer som mazda 626, 929. som både ser penere ut, MYE større innvendig, mere komfor og ikke minst at du slepper å bli sett på som enda en 240 råner.

 

Kan f.eks kjøpe deg en bmw 5 serie? som igjen er mye grommere og større bil enn 240.

 

men problemet med dem som AKKURAT har satt seg synet for 240 er at de KUN ser 240 her. og da er det å forgude akkurat den ene jævla drittbilen!

 

skulle jeg noengang eid volvo ville det glatt blitt 260 fremfor 240. ville til og med kasta inn noen kroner ekstra og handla meg en 850!

 

Du kan kjøpe deg en Sierra IS, som igjen er mer morsom og langt sprekere enn en 240!

Skal du ha deg noe som er nostalgisk og morsomt å kjøre som folk faktisk gir deg credits for å ha på veien har du alternativer som Ford Escort mk1/2. du har Kadett med bakhjulstrekk!

Ascona med bakhjulstrekk! Opel omega som IGJEN er en ambasadør bil kontra en 240

 

men det funker ikke! er man født på bygda med bønder rundt seg som kjører med shabby gamle dritt40'er med rebellsflagget i bakruta og en tafatt holdninga, så blir man pusha på til å kjøpe akkurat DEN bilen!

 

 

 

At en 240 er tyngre (1300KG på sine 115hk) mot en 200sx som veier over 1360kg, med sine 220hk. kan man umulig si hva man ville valgt da!

 

VOLVO er ikke et tema når det kommer til sikkerhet! nå må dere faen meg våkne fra 60 tallet!!!!

Endret av DRFT-R

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No e det ikkje sagt at kun er volvo 240 det er snakk om. E jo den bilen som eg mest sannsynlig hadde sett meg ut men ser og på andre. Liker veldig godt E30. Så me får no sjå ka da blir til slutt;)

Citroen C1 , trengs IKKE å kommenteres...

Audi 80 1.8 cc (solgt)

Volvo 240se 1992 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 tallet faktisk. Hvorfor skal man altid ha så jævla frisk bil? Når man er 18 har man ikke råd til å kjøre bil med stor motor, med mindre man ligger å koser mer far da.. hehe. Mer hester= dyrere forsikring. Det er grait det at bmw er friskere en 240, det er jo fordi tyskerne er helt syke når det gjelder å utnytte motorene sine. Men tysk er dyrt, spesielt bosh. Å jeg er enig i at det er jævla tett det derre med t volvo er best samme hva. Sier bare en ting å det er: kjørekomforten i en Cheverolet g30 er syk. Savner å ha den bilen. Å da kan man faen i meg snakke om plass. Da får man plass til den lille dritt mazdan til DRFT-R inni bilen;)

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

 

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

 

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med og forstå at folk synst 240 er en tung bil og massiv bil...

Egenvekt på rundt 1300 kg...? Små er dei også, både innvendig og utvendig

 

x2.

 

men la nå for all del slike folk som drft-r som har vokst opp på et møkkete gatehjørne med sprayboks og sæggebukser få rope så mye han bare vil.. han blir uanset aldri tatt seriøst blant de kule gutta;)

 

Personlig vil jeg heller ha en skamkappa 245 med bra anlegg med a-motor enn 200sx... om jeg er dum eller hva det nå skulle være, driter jeg i..

jeg er rett og slett ikke sikker nok til å vise meg i en 200sx!

Det blir som å komme på en lokal bygdefest hånd i hånd med ei nigeriansk prostituert!

 

Jeg så du vurderte e30, e30 går ræva UANSETT motor om du ikke monterer turbo på den.. ordentlig ræva faktisk. Bare til informasjon...siden jeg regner med at du setter motor i førsteprioritet siden du vurderer e30, for utseendet på bilen kan du umulig sette som førsteprioritet om det er e30 du ønsker.

 

Kjøp deg en av de 240'ne du har sett deg ut, få senk og felger på, etterhvert kan du jo vurdere å bygge motor eller sette på bross(om du liker styling og sånt)

 

Jeg kan svare deg objektivt, siden jeg har hatt bilene du vurderer og sitti på med en del av dem i alle motoralternativer bortsett fra volvo med renault v6..

 

se på han vinneren her f.eks:

 

 

skal du ha BMW, anbefaler jeg enten 5-serie eller 7-serie..evt den eneste pene 3-serien(e21), de er lette og med turbo så flytter det seg greit.

 

Men for 50k så får du turbovolvo, det BØR du ha om du skal herje, hvis ikke, så kjøper du en med innsprut, banker inn stereoanlegg, felger,senk og du har en driftsikker bil som er fin om du skal gli i gata med sjafør og en dramm i helgene:)

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x2.

 

men la nå for all del slike folk som drft-r som har vokst opp på et møkkete gatehjørne med sprayboks og sæggebukser få rope så mye han bare vil.. han blir uanset aldri tatt seriøst blant de kule gutta;)

 

Personlig vil jeg heller ha en skamkappa 245 med bra anlegg med a-motor enn 200sx... om jeg er dum eller hva det nå skulle være, driter jeg i..

jeg er rett og slett ikke sikker nok til å vise meg i en 200sx!

Det blir som å komme på en lokal bygdefest hånd i hånd med ei nigeriansk prostituert!

 

Jeg så du vurderte e30, e30 går ræva UANSETT motor om du ikke monterer turbo på den.. ordentlig ræva faktisk. Bare til informasjon...siden jeg regner med at du setter motor i førsteprioritet siden du vurderer e30, for utseendet på bilen kan du umulig sette som førsteprioritet om det er e30 du ønsker.

 

Kjøp deg en av de 240'ne du har sett deg ut, få senk og felger på, etterhvert kan du jo vurdere å bygge motor eller sette på bross(om du liker styling og sånt)

 

Jeg kan svare deg objektivt, siden jeg har hatt bilene du vurderer og sitti på med en del av dem i alle motoralternativer bortsett fra volvo med renault v6..

 

se på han vinneren her f.eks:

 

 

skal du ha BMW, anbefaler jeg enten 5-serie eller 7-serie..evt den eneste pene 3-serien(e21), de er lette og med turbo så flytter det seg greit.

 

Men for 50k så får du turbovolvo, det BØR du ha om du skal herje, hvis ikke, så kjøper du en med innsprut, banker inn stereoanlegg, felger,senk og du har en driftsikker bil som er fin om du skal gli i gata med sjafør og en dramm i helgene:)

 

 

HAHA! du er den MEST tafatte A4 jævlen som finnes i utmark! seriøst kan ikke du ta deg par uker fri fra innavl'livet og vær et menneske for engangs skyld..

 

 

Du vil anbefalle en 18 åring som SÅVIDT har rå til n sliten 240, å kjøpe seg 7 serie? BITCH PLIZ!

 

Så kommer dette med driftsikker og lett tilgjengelige deler... E21?!?!!?!?!?!??!?!?! Hvilken jævla bygd er du egentlig født i?

 

Så kommer dette med utseende... Volvo 240.. og BROSS?!?!??!!

45010-560331.jpgDu mener 240 med hjemmelaget styling?!? omfg! og du snakker om masseproduserte japsebiler med glassfiber!

 

 

Hvor har du det fra at en E30 om vi tar som EKSEMPEL 325 går ræva?.. den kjører jo ræva av en hvilken som helst original volvo 240. selv med turbo. hvor er sakligheten din her!?

 

Hiver du turbo på en 325, har du igjen volvo som er påkost 100.000kr i motor som igjen ender på samme klasse..!

 

At DU føler seg usikker til å vise deg i en 200 sx er DIN sak! du er født bak en låve, og matet med boksemat av naboene fordi dine foreldre var for optatte med å jukke på kusiner og fettere for å lage flere som deg

hverken du eller dine foreldre har aldri eid en bil som har overstiget prisklasse av 10.000kr! så jeg SKJØNNER GODT at du ikke vil vise deg bak rattet på en bil til 200k!

 

 

DIN konstruktive kritikk er like mye verdt som hitlers sko-pusser diplom..

 

 

atter en gang.. BITCH SHUT THE FUCK UP!!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du engang ORKER dette jævla Japse VS alt annet pratet! seriøst! har du sett din egen gårdsplass?.. det er jo faen meg mere bilvrak der enn på stokkstad bilopphuggeri.. også snakker du om hva JEG skjøere, hvor jeg er født og hva jeg går kledd i?..

 

da foretrekker jeg heller saggebukser og sprayboks, fremfor treskoa dine og statoil kaffekoppen.. KLOVN!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! du er den MEST tafatte A4 jævlen som finnes i utmark! seriøst kan ikke du ta deg par uker fri fra innavl'livet og vær et menneske for engangs skyld..

 

 

Du vil anbefalle en 18 åring som SÅVIDT har rå til n sliten 240, å kjøpe seg 7 serie? BITCH PLIZ!

 

Så kommer dette med driftsikker og lett tilgjengelige deler... E21?!?!!?!?!?!??!?!?! Hvilken jævla bygd er du egentlig født i?

 

Så kommer dette med utseende... Volvo 240.. og BROSS?!?!??!!

45010-560331.jpgDu mener 240 med hjemmelaget styling?!? omfg! og du snakker om masseproduserte japsebiler med glassfiber!

 

 

Hvor har du det fra at en E30 om vi tar som EKSEMPEL 325 går ræva?.. den kjører jo ræva av en hvilken som helst original volvo 240. selv med turbo. hvor er sakligheten din her!?

 

Hiver du turbo på en 325, har du igjen volvo som er påkost 100.000kr i motor som igjen ender på samme klasse..!

 

At DU føler seg usikker til å vise deg i en 200 sx er DIN sak! du er født bak en låve, og matet med boksemat av naboene fordi dine foreldre var for optatte med å jukke på kusiner og fettere for å lage flere som deg

hverken du eller dine foreldre har aldri eid en bil som har overstiget prisklasse av 10.000kr! så jeg SKJØNNER GODT at du ikke vil vise deg bak rattet på en bil til 200k!

 

 

DIN konstruktive kritikk er like mye verdt som hitlers sko-pusser diplom..

 

 

atter en gang.. BITCH SHUT THE FUCK UP!!

 

1.du lider av dysleksi..

 

2. like greit å kjøpe en 240 med innsprut enn en e30, om en bil går ræva eller litt mer ræva, spiller vel ikke så stor rolle?

 

3. å diskutere med deg, er som penetrere en makrellboks.

 

her har du bross:

 

jays240-001.jpg

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår