Gå til innhold

Litt Ris og forslag til forbedring :-)

Ranger emnet

ER du som bruker enig med mine meninger og forslag?  

11 stemmer

1. 1. ER du som bruker enig med mine meninger og forslag?

• Jeg er helt enig med deg
      6
    • Jeg er tildels enig
      3
    • Jeg er uenig i det du mener
      2

Anbefalte innlegg

Hei, jeg syns det er noen moderatorer her på forumet som er litt vel hissige med modereringen sin, noe som gjør forumet mindre folkelig, syns det er helt greit å slette upassende ting, tråder man ikke vil asossieres med og ulovligheter, syns og det er greit å stenge tråder når de tar av i feil retning, eller slike ting, helt greit, og bra å gjøre noe med.

Men begrunn det skikkelig, ikke bare steng, slett eller moderer og enten ikke si noe eller begrunn det med ett ord, kom i det minste med en forklarende setning, så kanskje folk lærer noe av det også.

Er det en tråd som sporer av, ting blir sagt, tja masse rart, moderer eller evt. slett innleggene som er problemet istedet for å steng eller slett hele tråden, og evt. send en advarsel til vedkommende om at slik vil vi ikke ha det her, og prøv å ikke vær så krasse.

Det går og å flytte på etablerte tråder, istedet for å stenge dem om de er plassert på feil plass.

Det er en moderator jeg har fått i vrangstrupen, og det er JChE, han var ekstrem til å msssakrere tråder, ofte uten grunn etter min mening, virker på meg som det har bedret seg nå, og om så er så er det kjempebra.

Jeg skjønner at det er mye å gjøre til tider, og at folk har forskjellige meninger om temaer, men desto bedre grunn til å vøre litt forsiktige i modereringen.

Jeg har vært her på forumet siden det het bilf_logo.gif

Har over 4000 poster og 7 år på baken her, så har fått med meg utviklingen til forumet omtrent siden det startet opp.

Så mye reklame det er på forumet her, bør man kunne forvente litt profesjonalitet fra de i høyere roller her, det er jo heller ikke å regne som ett privat forum, emn mer som ett offentlig forum, så stort som det er blitt.

Syns og det var mye mere liv på forumet før, nå er det stortsett volvo og vag gutta som holder på, det er litt synd, vet ikke helt hva man skal gjøre med det, men kanskje fletta inn en teknisk, småprat etc. inn i hvert bilmerke underfora kunne gjort litt.

Og er denne postcounten så farlig, fjern den da, eller endre til rang istedet for posting, kanskje en slik; Newbie opptil 50-100 poster, bruker over dette, og den vanlige rangen på moderatorer, admins etc over dette.

Da fikk jeg ut litt frustrasjon og mine meninger, og kommet med noen forslag til forbedringer, så får man gjøre som man vil med dette.

mvh. Einar K. Rønningen

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke endra på den, fant en skrivefeil i topicen (enig/ening), men med tildels enig mener jeg at de er delvis enig, men ikke nødvendigvis i alt, om du vil kan du rette på det, eller evt fjerne pollen om du vil, virker litt rotete med den kanskje...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo synd at du føler det slik. Vil tro at jeg sier for alle her inne at vi vil at bilforumet skal være en bra plass der alle kan få hjelp, diskutere og være et nettsamfunn som man liker å være i. Dette er jo selvfølgelig ikke det enkleste i og med at man har alle aldersgrupper her og det er vanskelig å holde øye med de som ikke oppfører seg. Men jeg tror at vi som moderatorer/admins gjør vårt beste.

Jeg for min del er innom forumet sikkert 10 ganger om dagen. Jeg kikker innom så fort jeg har mulighet, når jeg ikke er å skrur eller er på jobb, men det er ikke enkelt å holde øye med alt som blir sagt og gjort her inne. Derfor har vi rapportering av poster/tråder som gjør det mye enklere for oss å få luket ut spam/drittslenging/feilposting og alt det der. Det er også opp til hver enkelt bruker å lese retningslinjene for forumet, og respektere disse. Dette er trossalt et gratis forum som Dr-S og Marius holder vedlike uten å be om en eneste krone :-).

Når det gjelder sletting av tråder, så gjøres dette av disse årsaker:

- Mye tid ved å måtte flytte 10-20 tråder om dagen

- Om man leser reglene og leser litt hva subforumet omhandler så poster man i rett forum

MEN

Vi er ikke urimelige. Er det tråder som har et godt utgangspunkt der det har kommet mye svar, så flytter vi de.

Derimot, er det tråder som har et dårlig utgangspunkt (f.eks dårlig trådtittel og der reglene tydelig ikke har blitt lest av trådstarter) så blir disse slettet. Dette er for å opplyse om at trådstarter må ta seg en tur innom Reglene og kanskje friske disse opp.

Når det kommer til svar til trådstarter om hvorfor tråden blir slettet, så kan jeg ikke snakke for andre enn meg selv, men som oftest skriver jeg en grunn til at tråden har blitt slettet. (Mye går i feilpost, dobbelpost, reklame og spam)

Alt i alt vil iallfall jeg at alle skal trives, for jeg får mye utav forumet, som venner, tips og mye diskutering :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg syns det er noen moderatorer her på forumet som er litt vel hissige med modereringen sin, noe som gjør forumet mindre folkelig, syns det er helt greit å slette upassende ting, tråder man ikke vil asossieres med og ulovligheter, syns og det er greit å stenge tråder når de tar av i feil retning, eller slike ting, helt greit, og bra å gjøre noe med.

Men begrunn det skikkelig, ikke bare steng, slett eller moderer og enten ikke si noe eller begrunn det med ett ord, kom i det minste med en forklarende setning, så kanskje folk lærer noe av det også.

Er det en tråd som sporer av, ting blir sagt, tja masse rart, moderer eller evt. slett innleggene som er problemet istedet for å steng eller slett hele tråden, og evt. send en advarsel til vedkommende om at slik vil vi ikke ha det her, og prøv å ikke vær så krasse.

Det går og å flytte på etablerte tråder, istedet for å stenge dem om de er plassert på feil plass.

Det er en moderator jeg har fått i vrangstrupen, og det er JChE, han var ekstrem til å msssakrere tråder, ofte uten grunn etter min mening, virker på meg som det har bedret seg nå, og om så er så er det kjempebra.

Jeg skjønner at det er mye å gjøre til tider, og at folk har forskjellige meninger om temaer, men desto bedre grunn til å vøre litt forsiktige i modereringen.

Jeg har vært her på forumet siden det het bilf_logo.gif

Har over 4000 poster og 7 år på baken her, så har fått med meg utviklingen til forumet omtrent siden det startet opp.

Så mye reklame det er på forumet her, bør man kunne forvente litt profesjonalitet fra de i høyere roller her, det er jo heller ikke å regne som ett privat forum, emn mer som ett offentlig forum, så stort som det er blitt.

Syns og det var mye mere liv på forumet før, nå er det stortsett volvo og vag gutta som holder på, det er litt synd, vet ikke helt hva man skal gjøre med det, men kanskje fletta inn en teknisk, småprat etc. inn i hvert bilmerke underfora kunne gjort litt.

Og er denne postcounten så farlig, fjern den da, eller endre til rang istedet for posting, kanskje en slik; Newbie opptil 50-100 poster, bruker over dette, og den vanlige rangen på moderatorer, admins etc over dette.

Da fikk jeg ut litt frustrasjon og mine meninger, og kommet med noen forslag til forbedringer, så får man gjøre som man vil med dette.

mvh. Einar K. Rønningen

Ok. Skjønner ikke helt hvorfor du har "fått meg i vrangstrupen". Har jeg moderert veldig mange av dine innlegg eller?

Og jeg ble moderator i fjor høst en gang, og med en gang ble det gjort noen feilvurderinger og feilgrep fra min side. Det beklager jeg, men slik er det når man er ny i noe, og jeg nekter å tro at du hadde gjort en 100% feilfri jobb fra første sekund. Du må gjerne tro det, men slik er det ikke. Og dette er ikke rettet mot deg personlig, det gjelder alle som er ferske innen et område. Forøvrig har jeg vært her inne like lenge som deg.(hadde en annen bruker første åra)

Jeg kan heller ikke huske å ha mottatt særlig mye pm fra deg angående dette du er misfornøyd med. Husk at det går an å sende meg en pm hvis du mener jeg har gjort en feil. Dette har andre brukere gjort, og det har mange ganger ført til at tråder har blitt gjenåpnet o.s.v. Det er mange vurderinger som skal tas, og det er ikke alltid lett å se hva som er det riktige valget i enhver situasjon.Det er uansett bedre å sende en pm enn å opprette en tråd hver gang man er misfornøyd.

Jeg syns du virker som en seriøs og flink fyr, og finner det overraskende OG beklagelig at du føler jeg gjør en så dårlig jobb. Er det slik at dette er en gjengs oppfattning av meg på forumet, vil jeg gjerne vite det.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kan si så mye som at alle gjør så godt de kan her inne, for å holde det ryddig og passe på at folk overholder reglene.

Men alle kan ha en dårlig dag og kanskje være noe i overkant streng, uten at jeg har mottatt noen klager på verken JChE eller andre.

Og jeg vil gjerne høre fra dere hvis dere mener en moderator har vært urimelig eller ufin på noen måte.

Ta dette opp med meg og ikke med moderatoren! :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kjempebra med tilbakemeldinger fra dere, og da vet jeg og at dere har lest hva jeg har skrivd, og når det det gjelder JChE, så er som sagt inntrykket mye bedre nå enn for en tid tilbake.

Tar det så utrolig mye lenger tid å flytte en tråd enn å slette den?

Jeg vet ikke, og jeg påstår helelr ikke at jeg hadde gjort en perfekt jobb, tvert i mot.

Men da har dere sett min meninger om temaet, og det holder i massevis for meg, er kjempefint om dere tar dem til betraktning, men da har dere iallefall motatt en tilbakemelding fra en relativt flittig bruker av forumet, var det og litt frustrasjon jeg ville ha ut.

Skal ike påstå at det er bare fælt å sitte her, elelrs hadde jeg gitt faen :-)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg helt enig med deg,med unntak av dette med JChE,han har jeg ikkenoe usagt med ;)

Moderatorene har til tider vært VELDIG aktive i både meningsytringer og moderasjoner jeg personlig mener ikke bør forekomme av personer som liksom skal være et slags "politi" :coplight på BF. De skal gå foran oss andre med et godt eksempel..hehe

God helg alle sammen :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg helt enig med deg,med unntak av dette med JChE,han har jeg ikkenoe usagt med ;)

Moderatorene har til tider vært VELDIG aktive i både meningsytringer og moderasjoner jeg personlig mener ikke bør forekomme av personer som liksom skal være et slags "politi" :coplight på BF. De skal gå foran oss andre med et godt eksempel..hehe

God helg alle sammen :)

Vi som moderatorer har jo egne meninger om saker som kommer opp her også :) Vi prøver vel å holde oss i skinnet, men meninger må vi også få ha (til en viss grad såfremt det ikke går utover troverdigheten til oss som mods :p )

Go helg ja ;)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må dere få lov til å ha meninger som alle oss andre, bare ikke bruk deres "makt" til å fremme deres meninger, ikke at jeg har noen eksempler på det.

Ser det er noen som mener at moderatorer og admins ikke skal kunne gå ut med sine meninger som kan være litt på kanten sett fra visses synsvinkel, nei men hva dere vil, si hva dere vil(innenfor rimelighetens grenser), og tillat andre det samme så er alt bra.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider