steffe Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 hei, har en god gammel 525i 24v som skal på eu kontroll..og er en del små ting , som feks. slakk i styresnekken .. noen som vet om det går ann å overhale eller lignende?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 Trodde ikke disse hadde styresnekke, men tannstang jeg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffe Skrevet August 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 er dødgang i rattet.. så lurte på om hva som måtte byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 Sjekk endeledd, indre styrekule, bærekuler og foringer, samt rattakselkryss, er alt bra er det innvendig i tannstanga, noen biler kan det justeres, andre ikke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 På e34 er det styresnekke! Når det gjelder dødgang så sjekk på rattstammen inni bilen.. Der er det en mutter.. Tror du trenger en 32 mm fastnøkkel for å stramme den.. Den er ihvertfall ofte en syndebukk i forhold til slark i styringa. Det lønner seg også å sjekke de tingene granada3.0 GL nevner og samt hjelpesnekka :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Jøss da lærte jeg noe nytt i dag også, har sett at E30 og E36 har tannstang, og innbilte meg å ha sett det på både E28, E34 og nyere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Ja det er tannstang på e30-e36 og mange andre og så jeg skjønner ikke hvorfor i helvete de måtte ha styresnekke på e34.. Jeg elsker e34 karosseriet, men hater forstillinga på dem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet August 31, 2009 Rapporter Share Skrevet August 31, 2009 Er vel egentlig bare 3 serie som har hatt tannstang i alle år. På 5, 6 og 7 serie har det vært værre. Kom ikke tannstang på 5er før e39 kom. Men e39 med v8 har også snekke. Nok om det! Du kan stramme snekka di litt også. Sitter en justeringsskue på toppen av snekka. Hold igjen skruen i midten og løsne mutta(mener det er 17mm på e34 også). Når muttra er løs strammer du skruen littegrann. Er skjelden en bør stramme mer enn en kvart eller en halv runde. Men sjekk muttra på rattsammen som Jokkalin nevnte først og fremst. Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 På alle E34`ene jeg har hatt så har d vært snekka d har vært slakk i, den muttra alle snakker om har vært fin på alle mine, men dette er vist et problem på mange :( Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edvin2 Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Jeg har opplevd det sammen, men prøv å stramme litt på den mutteren du også. Det funka bra for min del, men ikke stram for mye. Da blir det tungt å snu på rattet. Hvis det er mye slakk og du må stramme mye (mer enn 1 turn) er styresnekka utslitt og du bør kansje vurdere å bytte den. Det skal nemlig være litt slakk når motorn ikke går slik att servoen kan hjelpe til når du svinger, men dette skal ikke være merkbart når motorn går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahmad Skrevet Mars 25, 2020 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2020 På min e61 så hører jeg knekke lyd på venstre side da jeg kjører over homper ! Kan det være tannstang ? Eller slite fjærgummi ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg