Gå til innhold

Haster!! Rns-E problemer

Ranger emnet

nmuren48

Anbefalte innlegg

Har en 2004 mod a4 1,8tq avant s-line, som jeg har idag byttet ut min Concert-spiller med en Rns-E navigasjon, alt funker helt fint unntatt høytalerene i dørene foran og den frempå dashbordet! Gikk inn på Enginering-mode på Rns-E og leste ut at den er codet for en a4 cabrio med soundsystem, koden var 0419715 (sjekket koden opp mot ross-tech) på min skulle den vere 0301111, kan dette vere grunnen til att det ikke funker helt på bilen min?

NB! jeg ikke bose-system i denne bilen men har originalt 10 høyttalere og subwoffer! har prøvd å diagnosere på (37)-navigation og (57)-radio, med en super-memoscanner som jeg kjøpte på bildiagnosebutikken.no , men kommer ikke inn, det gjor jeg heller ikke før jeg byttet, regner med jeg må ha en fullversjons vag-com for å kunne endre kodene og diagnosere på disse styreenhetene, får låne en av en bekjent snart så hadde vert fint å få svar på dette!

supert om noen har ett godt svar snares her! :)

Endret av nmuren48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fått lagt inn rette koden, forsatt ikke lyd i fremhøytalerne.. men en stund etter jeg hadde fixet koden så virket plutselig alt helt fint når jeg startet bilen, neså startet jeg startet bilen på nytt for å sjekk om de fortsatt funket å da sluttet de å fungere, å har ikke fått liv i de igjen! har dratt kablene som går til fronthøytelerne ut av adapteret og prøvd med et 9v batteri på ledingene, fikke da buzzing i høytalerne så feilen må jo sitte i adapteret eller spilleren? selgeren av rns-e kittet sender meg ett nytt adapter over helgen for å prøve om det er det som er feilen vist ikke skulle jeg få ny spiller! men hadde vert greit om det gikk å fixe det i vag-com lrns!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funnet og fixet feilen! hadde fått et adapter for biler med bose-stereo! Så da er der en ekstra ledning (Bose-wire på fagspråket:-p) som går fra en av pinnoutène til en annen på quadlocken, denne for å deaktivere forsterkeren i rns-e enheten, for i bose stereo så er alle høyttalerne drevet av en egen forsterker i bagasjerommet, mens uten bose blir kun de bakre høyttalerne drevet av forsterkeren og fremhøytalerne av spilleren! Så avanserte de skal lage systemet disse bilene :-p

Endret av nmuren48
Lenke til kommentar
Del på andre sider