Gå til innhold

Tikkende lyd fra motor!

Ranger emnet


SierraDude

Anbefalte innlegg

golf motoren har kam som trykker direkte på ventil løfterne mens ford motoren har en vippearm i mellom som for utrolig stor belastning.. så på golf motoren vil jeg anbefale den viskositeten som står i boka + at den er syntetisk..

 

har tatt opp en slik motor (ford ohc) som har gått veldig langt på billig olje.. var veldig lite slitasje og tikket ikke i det hele tatt da vi tok den ut.. sikkert rulllet rundt på god mineral olje.. til de som ikke tror at en skal bruke slik olje på ohc, så test en selv... garanterer enten justering eller kamskift tidlig, ved bruk av syntetisk olje..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Cheron

Hva anbefaler gutta til en 87 modell Golf GTI 16V maskin da??

 

Den er nyoverhalt. Skal monteres i bilen til uka. Men skulle hatt "riktig" olje med en gang sånn at jeg har en bra motor :)

 

bruk det som er billig, er liten vits å bruke en dyr olje.. Delsyntetisk eller mineralsk olje passer best på eldre biler, mens nyere biler "må" ha syntetisk.. Viktig at du bruker riktig Viskositet også... Se i instruksjonsboka di

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cheron

Hva anbefaler gutta til en 87 modell Golf GTI 16V maskin da??

 

Den er nyoverhalt. Skal monteres i bilen til uka. Men skulle hatt "riktig" olje med en gang sånn at jeg har en bra motor :)

 

 

Det anbefales å bruke billig mineraloljede første milene eller første måneden får så å bytte til den oljen motoren skal ha ifølge instruksjonsboka.

Mineraloljen skal visst være bedre for en nyoverhalt motor som skal innkjøres, men den skal ikke kjøres lenge på den vis motoren egentlig skal ha bedre olje.

BMW 325i 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SierraDude

Hæ? Du garanterer enten ventiljustering eller kam skift tidlig med mineral olje? Vet at det ikkke var det du mente (?) men det var det du skreiv.

 

var litt dumt skrevet det der, men mente at en kunne teste med syntetisk olje.. he he.. sorry..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nå har jeg vært på et autorisert verksted og når de hørte tikkinga sa de at det var kammen som var slitt. Men de skrudde opp toppdekselet for sikkerthets skyld. Kammen var bare en anelse slitt. De justerte ventilene og de sa det var noe å stille på også så vi trudde dette var grunnen til tikkinga. Skrudde på igjen. Starta.... Like ille !!!! tikker som verre en verst! Hva er galt nå da?? De trudde kanskje det kunne være "løfterne" ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det jeg sa tidligere her.

 

Det er Kammen og løfterne som må byttes.

 

Det koster ca 1400 + pakninger. blir totalt ca 1600 kr.

 

 

Kammen er slitt pga. dritt i olja. oljerøret er sikkert også fullt av drit og byttes. det følger med i kamsettet.

BMW 520 E28 (med E30 325 motor) -85

Ford Escort 1.6 clx -96

BMW 518i E28 -85

Ford Escort MK5 1.4i -91

Ford Sierra 2.0li (RS) -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår