Gå til innhold

Tikkende lyd fra motor!

Ranger emnet

SierraDude

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by SierraDude

Hei.

Nå har jeg vært på et autorisert verksted og når de hørte tikkinga sa de at det var kammen som var slitt. Men de skrudde opp toppdekselet for sikkerthets skyld. Kammen var bare en anelse slitt. De justerte ventilene og de sa det var noe å stille på også så vi trudde dette var grunnen til tikkinga. Skrudde på igjen. Starta.... Like ille !!!! tikker som verre en verst! Hva er galt nå da?? De trudde kanskje det kunne være "løfterne" ??

kan ha slitt "groper" i løfterne.Da hjelper det lite å justere. Anbefaler å kjøpe et uorginalt kamsett da dette er billigst. Biltema hadde bra kamsett, men de selger det ikke mer..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SierraDude

Men denne kammen er jo nesten helt ny. Kun 1,5 år gammel.

hmmm, en 1,5 år gammel sierra:rolleyes: du mener vel du kjøpte den for 1,5 år siden, og ventiltikk ekke akkurat uvanlig på den bilen da... hadde sierra i famen før.... skulle tru det var diesel innimellom:D men har du justert dem da?

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

hmmm, en 1,5 år gammel sierra:rolleyes: du mener vel du kjøpte den for 1,5 år siden, og ventiltikk ekke akkurat uvanlig på den bilen da... hadde sierra i famen før.... skulle tru det var diesel innimellom:D men har du justert dem da?

Øhm...? At kammen er 1,5 år gammel ja???

Originally posted by zibbit

jeg byttet kam på min OHC motor igår!

Det var groper i flere av løfterne, ikke rart det tikket værst!

monterer nye løftere på mandag.

Ok. Ta kontakt med meg (skriv i denne tråden) når du har skifta løftere og fortell om det fortsatt tikker da?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider