nubbe Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 er snakk om en Ford mondeo 97 stv. Når jeg svinger klakker det veldig et sted foran, og det høres ut som det er på høyre side. Har blitt fortalt at det mest sansynlig er drivknute som er gåen, men åpner opp, og den virker ganske fast og fin, selv om mansjetten var full av rust og vann. Noe annet som kan være gærnt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole_3400 Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Enten drivknute, eller hjullager høres det ut som.. Hvordan er lyden når du kjører i dumper? Jekk opp bilen på høyre side foran, og prøv å dytt hjulet inn mot bilen, se om det er mye slakk der. Siter Mvh Ole_3400 2005 Subaru Impreza WRX x:'86 Subaru L-serie - Wannabe Rally Edition x: `94 Opel vectra "Ellers så ere jo mye enn får gjort med litt trolldeig...." - Nils Wærstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet August 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 det er null slakke, så jeg tviler sterkt på det er hjullageret. Lyden er heller ikke den samme som da ene hjullageret gikk ifjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Det er drivknuta di! så lenge det klunker KUN når du svinger erre uten tvil dette om det er slitt nok, skal det også riste veldig i rattet ditt når du kommer opp i fart, akkurat som i form av skeiv/ubalansert felg Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet August 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 det klakker KUN når det svinges, og stort sett når gassen er inne. Så med andre ord kan denne være gåen selv om den ved første øyenkast ser ok ut? Tenker jo at om noe klikker når den står vridd, vil det ikke nædvendigvis oppdages når jeg leter etter feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 du vil ikke merke slaket før du demonterer den. det kan være så lite, men nok til at det slår.. mondeo er på lik linje med den nye focusen.. spiser drivaksler. spesielt om de er senka Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet August 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 drivknuten var helt ødelagt, og bilen går bedre. MEN, det neste leddet innover er ikke som det skal. hopper en gang for hver runde hjulene går rundt. Ikke bra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet August 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Edit. tok en testtur til iogmed jeg følte meg usikker. det virker som den "armen" som går innover fra ytre drivknute "hopper" på innsiden for hver eneste runde hjulet tar, så med en gang jeg passerer 40, begynner ristingen å bli ganske plagsom. Lurer på om jeg muligens har dratt indre ledd ut av posisjon eller det er noe annet gærnt som kan ha skjedd underveis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg