Bassen67 Skrevet August 30, 2009 Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 Hei! Jeg har en 97 mod Stratus 2.5. Den har en del ventiltikking. Jeg snakka med en mekanikker på min lokale Chryslersjappe og han sa det ikke var noe å bry seg om. Jeg har forstått det slik at ventilene skal være selvjusterende. Denne tikkinga er mildt sagt irriterende å høre på. Mekanikkeren så jeg kunne prøve noe som han kalte "flushing" er det noen som har erfaring med dette? Virker det? Denne motoren skal etter sigende ha 163 hk, Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få litt flere gamper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 30, 2009 Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 Med flush mener han Forte eller Omega tilsetning som du heller i oljen før oljeskift og etter motoren har stått å gått i 10 minutter tapper du ut oljen og fyller på helt ny olje+filter. Om det virker kommer veldig an på. I noen tilfeller fungerer det bra, siden det renser alle oljekanaler og ventiler, samt myker opp tetteringer og pakninger. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 30, 2009 Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 Har samme tikking på min 2.0L 2000 modell :/ Har prøvd flushing uten at det hjelper. Utrolig irriterende lyd... Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg