Corsografen Skrevet August 30, 2009 Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 (endret) Har noen småproblemer med motorgange på min Corsa B 1,4i (C14NZ). 155 000 km. Googlet i timevis uten å finne noen gode svar så jeg forsøker meg her: Motoren nøler med å slippe turtallet ned på riktig tomgang av og til. Ved stans i lyskryss går det gjerne 10 sek før den går helt ned på ca 1000 rpm. Om den har stått flere dager hender det at den fusker litt på en sylinder på lavt turtall etter start når den er kald. Det hender også at jeg kjenner små nøkk i bilen fra motor ved jevn kjøring ved varm motor. Om gassen slippes eller trykkes brått rykker den til mer en motorkraft/kompresjon skulle tilsi, men jeg ser ikke noe åpenbart galt med motorfestene. Plugger, ledninger fordelerlokk og luftfilter er brukt ca 3000 km. Noen som har ideer om hva disse tingene kan komme av? Kan gammelt bensinfilter spille inn her? Har akkurat hellet STP injectorcleaner på tanken, men har ikke store forventninger til resultatet... :confused: Endret August 30, 2009 av Corsografen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Furyy Skrevet August 21, 2010 Rapporter Share Skrevet August 21, 2010 Har akkurat de samme problemet med samme bilen ;( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg