Gå til innhold

plassering av føler til eksostemp og innsugs luft

Ranger emnet


VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

Hei.

sitter å lurer på hvor den beste plasseringen til temp føler på eksos og innsugs luft blir?

 

føler til eksos temp montert i collector eller på downpipe?

 

OT: hvor plasserer jeg uttak for måling av baktrykk?

hvor mange uttak?

 

tempføler til innsugs luft, bør jeg plassere den i innsuget eller på trykk rør mellom intercooler og gasspjeld?

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEMP SENSOR til sprutet KAN du montere på innsiden av spjeldet, altså innsuget et sted.. men det anbefalles på ha på røret rett før spjeldet!

 

Eksos temp kan du montere enten på turboen din, eller rett etter altspå på downpipe/elbow..

 

Baktrykk trenger du ikke!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. jeg har selv nå på grenrøret. men jeg ville vel nesten heller ha plassert rett etter turboen, for da får du opgitt temperaturen på turboen din, og ikke flammene fra motoren. greit å ha temp. og vite at turboen din nå ikke er gjennomsiktig

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Å si at du ikke trenger baktrykksensor er vel ikke helt på sin plass. Spørs selvfølgelig hvor orndtlig man vil ha det. Det er jo noen som mener man ikke trenger AIT heller.

 

Angående eksostemp. Om du har sensoren ETTER turboen så må du ta hensyn til at tempen der er mye lavere enn forran turboen. og det er jo DEN tempen du egentlig vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett tempføler rett etter flensen ut ifra toppen.Det er der temperaturen er interesang å vite. Det er ikke bare pga turbo man vil vite temperaturen men også ventiler og styringer. Setter man den etter turbo så er det et tempraturfall på opp mot 100grader.

Eksostemp bør ikke overskride 900grader og må ikke overskride 1000 grader. Da smelter ventiler og turbin.

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengestørelsen kommer jo helt ann på hva slags uttak du bruker. er vel ikke no standardmål akkurat.

Men det er ikke uvanlig med 1/8" NTP gjenger. Altså koniske rørgjenger.

Men som sagt det kommer jo ann på. Bare husk å ha en god slangebit mellom utaket og map sensoren. Slik at ikke tempraturen blir for høy for sensoren.

 

Og joda. plaser det der du vil sålenge det er mellom turbo og topp.

Endret av kckerzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår