Gå til innhold

Passat '85 modell med 1800cc motor

Ranger emnet


Typhon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk tak i en passat som nevnt i topicen. Hva kan gjøres med denne for å få mer hester, er ikke snakk om så mye. Er vel 90hk originalt? kanskje 110 så er jeg fornøyd. Og går det med turbo?

 

Har planer om å senke, nye fangere, hellakkere med mer :D

 

Kommer til å legge ut bilder etterhvert!

 

VH Typhon

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du tak i fangere og senkesett til denne bilen så må du si ifra...

 

Det finnes senkesett men de er nesten umulige å få tak i.

Har også sett noen gamle bilder av stylingsett til disse bilene, men jeg tviler på at de er å få tak i lenger.

 

Har en 86 modell med 1800 motor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg! :)

 

Skal kjøpe noe på torshov tenker jeg. Men tenkte å mekke fangeren selv, bygge på med glassfiber.... Vil det funke eller vil det bare bli krøll?

 

Skal lakke den i en smooth blåfarge med sølv dekor. Sette på noen alufelger, torshov potte, en vinge ++ så blir det bra :)

 

Har kanskje tilgang til ett lakkeringsverksted gratis, ha bilen der så lenge jeg trenger helt gratis :D

 

btw: vet noen om et baksete og ett ratt til overs? :P

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo!

 

Hadde sånn bil selv jeg for 1,5 måned siden da bytta jeg til en annen passat :)

 

har en delbil som er helt identisk som selve passaten jeg brukte begge 2 var helt like som "YOSHY" sin.. sølv grå, 90 hesters 1,8.

 

motorn som sitter i disse bilene er jo sprek da! men du kan jo selvsagt gjøre litt hvis du vil.. ta en kvas kam fra en golf ( fins mere snax til golf enn passat)

 

ta insprutning og topp fra en golf gti 8v..

fantaserte om mye sånn selv men gadd aldri gjøre noe mere med det.. mulig det blir senere en gang hvis jeg har plass og tid.. syns den gamle bilen flyttet seg ganske bra jeg, veier jo ikke stort mere en en golf....

 

uansett.. prata med en som hade planer om å ta bunnen og turbo'n fra en passat td du kan jo gjøre det.. hvis du gidder hehe.

 

aprop po senke sett.. hadde jeg det på min passat.. 40mm HR om jeg ikke tar helt feil.. men det senka ikke no særlig foran bare bak og det blir så harry og stykt!

 

men dere kan ta senke sett fra audi 80 b2 i alle fall fjørene og demperne foran.. bak er det andre fjør bein.. til audi 80'n får dere tak i helt ned i 75 mm senke fjører foran!!! SNAXY!!!

 

gjorde en del med gamle bilen min ble ganske pen syns jeg selv.. den sku vært mye lavere og så sku e ha lakkert fangerne.. men men bilen står hjemme og jeg skal nok mekke litt på den når det blir mildere .. er no små fix som sku vært ordna.

 

vemund.jpg

 

et eldre bilde av bilen..

vemund.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Typhon

passat kara: har vel ikke ett baksete til salgs? :) Og et par framdører. Er det jeg trenger for å få den et stort steg nærmere ferdig.

 

Kommer bilder i løpet av onsdagen, stay tuned ;)

 

har passat cl så har cl interiør.. blått bak sete..

hadde leather look i min i hele.

 

dørene er fine og ha hvis de jeg har blir bolka.

 

stigg på høggern :)

 

har mye tips jeg på ting og tang som kan gjøres på de bilene de kan bli fine :)

 

fikk posetive kommentarer på vwvortex.com for bilen min.. sånne kombier er ikke så vanlig i alle land :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Typhon

Har CL jeg og.... men ikke blått :( Samma det, skal ha setetrekk anyway så. Kunne vel mulignes trengt ett par forseter også men deet er ikke så viktig.

 

Kanskje jeg burde ta av listene på bilen? lurer på om det blir finere da, siden jeg skal lakke fangerene i bilens farge.

 

røsk de av de er limt.. tenkte på det jeg også.. men ble liksom ikke no av.. hadde tenkt og lakke fangerne mine jeg også men men.

 

uansett, det som må til på disse bilene er mye senking og litt store felger 16 ell 17 kansje.. har noen bilder, noe manipulert og sånn ble jævli pent!!

 

jeg tok bort chrom listene på fangerne og side listene syns det ble ganske pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Typhon

Hmm... hvordan er det å ta av taktrekket? vanskelig eller? funnet ut at jeg har litt mugg som må bort :P Noen midler mot dette?

 

ta ut taktrekket har e gjort flere ganger, monterte en gang 16v antenne på taket.. uansett bare og ta bort listene som går opp til tak trekket, ta av de håndtakene i taket og speilet.

 

for å ta av speilet bruker du ei vanpumpe tang og klemmer rundt speil stanga og vrir.

 

du kan bruke teppe rens på taktrekket.. gjorde jeg.. ble pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bytta motorolje.... burde vært bytta med en gang jeg fikk bilen :P

 

- Bytta oljefilter

 

- Tok ut midtkonsollen, skal bygge om den litt :cool:

 

- Tok ut solskjermene som skal vaskes rene.

 

- Røska av chromlistene på fangerne.

 

Venter nå på at jeg skal få somla meg til høggern og samla sammen et par fordører, baksete og ett ratt. Noen som vet om ett sted der de har dette?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår