Sharpshoot Skrevet August 30, 2009 Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 Heisann Har søkt litt her inne ang problem med fusking, men ikke funnet noe som stemmer helt med mine problemer. Golfen (94 mod) min har hatt en tendens til å fuske i regnvær eller når den har stått lenge. Noe jeg har tilskrevet fukt i fordeler. Så når Golfen plutselig begynte å fuske skikkelig skiftet jeg fordelerlokk og rotor. Men da viste det seg at gummislangen mellom innsugsmanifold og bremseforsterker vår gåen slikt at den dro falskluft. Har nå satt dit en midlertidig slange (mellom manifold og ventilen) Men bra har den ikke blitt. Hovedregelen er at den fusker på tomgang(går rent om jeg øker tomgangen til 1000-1100 omdr) og ved gasspådrag/motbakker. Men er jeg litt forsiktig med gasspedalen og lar den følge turtallet så går motoren rent, både under kjøring og rusing av motor. Er motoren kald og jeg tar av ledningen på tempføler'n så øker tomgangen, men ikke om motoren har fått litt temp. Har en mistanke om at jeg enda plages med falskluft slik at alle de tynne luftslangene på innsprøytninga ska skiftes og den nevnte slangen til bremseforsterkeren. Har ikke funnet tegn på lekasje mellom innsprøytning og innsugsmanifold Eller kan det være at luftfilteret (konfilter) kan ha tatt kveld ettersom jeg brukte startgass for å finne lekasje på luftslanger? kondens i bensin? (bilen står mye da jeg jobber på annlegg) Noen andre forslag? Håper noen kan komme med noen tips så jeg evnt kan bestille deler til jeg kommer hjem fra jobb. På forhånd takk John-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 31, 2009 Rapporter Share Skrevet August 31, 2009 Som du sikkert har søkt deg fremt tidligere så bør du starte med å få lest av feilkoder, mulig du kjenner noen med feilkodeleser.. - Dobbeltsjekk pakningen mellom spjeldhus og innsugsmanifold - Let frem Multimeter og en sikkerhetsnål, så kobler du deg på ledningen til lambdasonden, les mer her Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharpshoot Skrevet September 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 (endret) Takker for svar :-) Skal sjekke mere når jeg kommer hjem. Svigerfar var ute å kjørt med den nå etter at den hadde stått ei uke, da fusket den som bare det, mens dagen etterpå gikk den tålig greit. John-A Endret September 2, 2009 av Sharpshoot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharpshoot Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Kom hjem fra jobb i går kveld og skulle se om det var liv i Golfen men nei, ikke tegn til liv. Etter å ha sjekket innsprøytninga for lekasjer, viste det seg at det var tenninga som var problemet. Sjekket merker og fikk justert inn etter det, så startet den :-) Justerte litt på *gefilen* dvs, til den gikk fint på tomgang og under rusing. Men hører anntydning til knitring ved belastning under kjøring. For mye Fortenning? evnt hvilken vei skal jeg vri fordeler'n for at det skal bli bedre? John-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Men hører anntydning til knitring ved belastning under kjøring. For mye Fortenning? evnt hvilken vei skal jeg vri fordeler'n for at det skal bli bedre? For mye fortenning ja.. Du kan prøve å fylle bensin med høyere oktan, se om det blir bedre da.. Hvis ikke må du justere på fordeleren ja, mener du skal vri den mot høyre. Beste er hvis du får lånt deg en tenningslampe.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharpshoot Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Måtte ut å prøve, stemmer det med å vri til høyre ja :-) Men skal innom verksted for å finjustere så snart annledningen byr seg. Takker for hjelpa B.T.i :-) John-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg