Gå til innhold

Turbokonvertere B230E?

Ranger emnet

240sigv

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal straks kjøpe meg en 745 med b230e motor.

Lurer litt på om det er mye arbeid å sette turbo på denne motoren?

Er ikke ute etter noe voldsom effekt.

Lurer på hvordan det blir på sug-siden, hva må ombygges osv.

Er ikke interressert i å sette i et/ft/fk eller noen annen motor som helst.

Er bare ute etter info for å konvertere b230e motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dine 140hk og sjusterer til 130. ;) Å montere turboen er bare en 10-20 skruere og muttere, men skal du få det til å virke bør du skaffe en donorbil med havarert turbomotor. Gjerne en orginal 240TIC som har samme type mekanisk sprut. Da slipper du å fabrikkere alle delene selv. Når jeg tenker meg om gjør det ingenting om motoren går så du får funksjontestet bensinsentral og dyser før pengene hives ut sideruta.

Når du er ferdig er det bare å se om det er rådene eller stemplene som gir opp først. Lykke til! :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "turbobunnpanne", 940 turbomanifold, original volvo turbo med vannkjøling, downpipe, eksos, trykkrør og cooler.

Jeg driter i hvor lenge motoren holder, men skal ikke kjøre på med mere enn kanskje 0.5bar. Men hva må gjøres for at dette skal la seg gjøre. Tenker på det store spjeldet, må jeg flytte det på sug siden til turboen? Noen som har erfaring. HJELP! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "turbobunnpanne", 940 turbomanifold, original volvo turbo med vannkjøling, downpipe, eksos, trykkrør og cooler.

Jeg driter i hvor lenge motoren holder, men skal ikke kjøre på med mere enn kanskje 0.5bar. Men hva må gjøres for at dette skal la seg gjøre. Tenker på det store spjeldet, må jeg flytte det på sug siden til turboen? Noen som har erfaring. HJELP! :P

haha, tippa en uke, så har du 1kg ladde trykk..... vorfor så mye arbeid når du kan gjøre det skikklig med en gang,

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider