Gå til innhold

Golf 2 Base! Ka ville du gjort?

Ranger emnet

RallyJoe

Anbefalte innlegg

Skal fikse lyd i bilen min, men har egentlig ganske lite erfaring med kobling og hva som er bra til en slik liten bil. Har to 12" i bagasjen og to små diskanter jeg skal ha foran. Har også to Alpine delefilter (eller hva det heter) sånn som gjør at det bare blir lyd og fjerner bassen, som jeg har tenkt til og bruke på 2stk 6x9. Har også en Bolt Lightning audio forsterker. (som jeg tror er på 400w). Så jeg lurer egentlig på hva mer jeg trenger... Mangler jo CD/mp3/minnepenn spiller med nok utganger til basskassa, høytalere, og de små diskantene foran. Må ha alt av ledninger. Trenger jeg en forsterker til? Hvor mange signalkabler trenger jeg? Hvor stor strømkabel til bassen? sikringer? transformator fra batteri til forsterker? HJELP! Har snakka med alt for mange som har forskjellige meninger. Vært veldig glad om noen hadde hjulpet meg med innkjøp og hva jeg trenger.

MVH Joel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en monoforsterker til subene (hvilke suber er det?)

Lightning forsterkeren kan du bruke til FRONThøyttalere, såda trenger du det også.

6x9 i hatthylle sammen med basskasse baki, er ingen god løsning, så de 6x9 selger du...

Ok spiller: http://www.pixmania.com/no/no/2684979/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-deh.html

Noen transformator trenger du ikke, men du må ha plusskabel fra batteriet og bak til forsterkerene, med sikring, 2stk signalkabler, remotekabel, og jordkabel... kort fortalt...

Jeg kan evt hjelpe deg på vei, hvis du gidder å ta turen til andre siden av dammen ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raskt svar! Men har ikke no plass til fronthøytalere. Vet man kan skaffe sånn at man kan ha høytalere i askebegera/søppeldunkene i dørene. Men hvor får man kjøpt det? Men skal ha 2stk 6x9 i hatthylla. Er 2stk 12" Gas subber baki. Tenkte og ha den som bass og 6x9 med delefilter slik at det blir renere lyd. eller? Bare og komme med forslag. Kommer nok høyst sansynlig til og handle greier i sverige såfall, når jeg allikavel bor 5min unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider