wunderbaum Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Hei har kommet over en orginal 240 turbo jeg lurer på å kjøpe. Motoren er overhalt for ikke lenge siden, turbo skal vistnok være i grei stand, men den bruker lekker litt olje på tomgang. Jeg har eid en 240 før i mitt liv. Det hadde jeg en måned da listen over 2 er feil på eu godkjenningen ble lengre en forventet. Drømmen er 240 turbo, er dette en bra motor??? Hvordan er den med tanke på holdbarhet, trimming og forbruk? På forhånd takk :-) Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Vel, B21ET er samme motor som jeg har, og min er hvertfall ganske sterk... lader 1.0 bar nå, og skal lade 1,2 bar når tileggssprutet er fikset... men at det lekker olje.. det er ikke bra! Vet ikke hva det kan være, men det gjorde den gamle dritt motoren min og (B21AT)... men B21ET med alt orginalt, skal holde til litt under 300hk. Etter det er det vel smidde stempler/råder som må inn for å tåle mye over det... men 300hk holder vel masse? Til å få denne effekten, må du bytte til datasprut, gruppe A turbo, hel alu. intercooler, porta topp... ;) Blir dyrt... men jeg får klare meg med 1,2 bar til jeg har råd til de delene ;) Går som faen uansett, tror nok jeg holder følge med S3 med 1.0 bar med ladetrykk ;) Så det dytter godt... Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 B21ET er en fin motor det! Driftsikker, og har et helt ok forbruk (kommer an på trim og bruk da;)). Mest vanlige oljelekkasjen på en B21, er bakre veivtetning. Kommer da olje ut mellom blokk og girkassehus. Er billig, men litt arbeid å bytte. Anbefales å ta sammen med clutchbytte. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Januar 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Såklart ble bilen solgt før jeg rakk å se den. Fikk beskjed om at jeg kunne se den på mandag siden de skulle bort i helgen. Men såklart ble bilen solgt på søndag. Jeg var på vei til biltilsynet for å hente prøveskilter tilogmed. Typisk. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by wunderbaum Såklart ble bilen solgt før jeg rakk å se den. Fikk beskjed om at jeg kunne se den på mandag siden de skulle bort i helgen. Men såklart ble bilen solgt på søndag. Jeg var på vei til biltilsynet for å hente prøveskilter tilogmed. Typisk. kommer nok nye sjanser, det er jo nok av 240 turbo til salgs.. 240 med turbo maskiner er jo veldig populert så du må være rask til å handle.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Som denne , der har du litt mer å bygge videre på + et helt ok understell. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Januar 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Er klar over at man må handle fort. Det som var jævelig var at jeg kunne reist både fredag, lørdag og søndag men da passa det ikke for kjøpern men plutselig blir bilen solgt på søndagen. Kjipt for meg å tenke på at hvis jeg hadde fått lov til å komme fredag så hadde bilen vært min. Isteden må jeg fortsette å kjøre rundt i yaris 1.3 varebil... yiiihaa det går unna! Åpen for byttehandel :-) Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by wunderbaum Er klar over at man må handle fort. Det som var jævelig var at jeg kunne reist både fredag, lørdag og søndag men da passa det ikke for kjøpern men plutselig blir bilen solgt på søndagen. Kjipt for meg å tenke på at hvis jeg hadde fått lov til å komme fredag så hadde bilen vært min. Isteden må jeg fortsette å kjøre rundt i yaris 1.3 varebil... yiiihaa det går unna! Åpen for byttehandel :-) skjønner at du har lyst til å bytte ut ei yaris med 240, imellom tiden før du bare bruke brekke da vettø;) .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Januar 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Brekke blir aktivt brukt men poenget er borte nar du slenger ræva rundt mister all farten og spinner ukontrolert avgårde i snegle fart med et hyl når symaskin motoren kommer over 6000 rpm og hele 80, ja riktig 80 hester ikke finner feste noe som helst sted. hei som det går! Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg