Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Corrado, trenger tips og råd =)

Ranger emnet

Tommy Boy

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å gå til anskaffelse av en Corrado. Skulle ikke lånt kompisen min sin.... Har jo så lyst på en selv, hehe =) Lurer i den forbindelse på hva jeg bør være obs på og på utkikk etter av feil og mangler når jeg skal titte på disse bilene? Noe farlig rust noen steder? Andre ting som er dyre å reparere? Hvordan finner jeg ut hvilken stand g-laderen er i?

Alle tips og råd mottas med stor takk :crazysant:

Mvh.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...finnes en del tråder på dette.

Sjekke at kompressor lader ca 0.8 bar på org.hjul

oljelekkasjer

rust

funksjoner på elektriske duppeditter

foringer/ understell og hjullagre ev. bremser

dette burde hjelpe deg på god vei :)

skal det være så høgt som 0.8 bar ladetrykk?

min lader ikkje meir en 0.6 og g-laderen min skal vist være overhaldt for ikkje så lenge siden... men er det veldi lite vakum/trykk lekasje som skal til for at du mister trykk ved insuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min hadde ein show corrade, masse arbeid, ryker nåko heile tiden :/

Vil nå ikke si at det alltid er tilfelle... Min har unnagjort 20000 på ett år med kun to problemer som måtte fikses asap. Det var varmeapparatregisteret ("standardfeil") og bensinpumpa (som jeg har delvis skyld i selv da jeg cruisa mye på nesten tom tank)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten ryker ting fordi det blir hardt brukt, eller så er det slitt.

Understell, bremsesystemer, elektrisk system, motor, og chassis er det du skal se på.

Det verste jeg tør å påstå er verst på slike biler, er rust.

Har du null utstyr for å repare korrosjonsskader på bil, er rust det elementet du IKKE vil ha.

Elektriske systemer: Sjekk at sikringer er hele, og ikke oppbrent. Funksjoner på instrumenter og utstyr i bil, viskere bør fungere såklart.

takluke og spoiler er utsatt for fukt. Disse gir opp en gang i bilens livsløp.

Understell: Slitasje på foringer, opphengskuler, rust på bærearmer eller bruer.

Ulyder som oppstår under kjøring, skyldes i mange tilfeller elementer i understell som begynner å gi opp.

Slakker i hjullagre?

Bremsesystemer: De fleste Corradoer i europa er levert med ABS.

Sjekk at dette systemet fungerer. Bremser blir såklart slitt, ikke unormalt. Sjekk at håndbrekk-armene på bremse-kalippere bak faktisk går tilbake når håndbrekk slakkes.

Rustangrep på bremserør sjekkes.

Motor: Motor bør gå normalt på tomgang. Sjekk service-logg over reg-reim bytte og oljeskift.

Oljelekkasjer bør oppspores.

Sjekk bensinforbruk. Normal kjøring på utrimmet motor ca. 0.7L/mil

Eksoslekkasjer på corrado G60 er et normalt fenomen, spesielt i vibrasjonssdemper, da denne er i tynt materiale.

Sjekk ladetrykk.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjulbuer bak, bak kanaler.

Jekkfester.

Km-stand har jeg personlig aldri brydd meg så hardt om selv...

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok gått for Vr6, 93 oppover.

Liker du å gjøre ting selv, gå for en gammal g60, da disse er ganske trimmevillige :)

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...