Krazy Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Er det egentlig nødvendig å skifte reima hvert 5 år? Det må jo komme helt ann på hvor mye bilen brukes. Det å skifte reima hver 100 000km må da være nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Er det egentlig nødvendig å skifte reima hvert 5 år? Det må jo komme helt ann på hvor mye bilen brukes. Det å skifte reima hver 100 000km må da være nok? Registerreima forandrer også egenskaper over tid, dvs at reima strekker seg, den får sprekker, blir sprøere og kan utsettes for ytre påkjenninger som oljesøl o.l. Derfor skal den aller helst byttes hvert 5år.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Det er med gummireimer som med gummidekk. Det er jo bare å kjøre med de til de begynner å gi fra seg lyd eller visuelle tegn på at de har gjort jobben sin. Følg med på det du og kjør til det smeller! Bokstavelig talt. :D Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy Skrevet September 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Hvor mye koster det å kun bytte reima? Btw, hvis reima er det eneste som ikke er som den skal, burde det hindre meg fra å kjøpe bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Hvor mye det koster avhenger vel litegrann av biltype. En Audi A8 er dyrere enn en Sierra Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy Skrevet September 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Det er snakk om Toyota Corolla 95 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Jeg har hørt av en mekaniker at så å si alle Toyota motorer går klar av ventiler hvis reg.reima ryker på disse. Så det er igrunn bare å prute som fy på prisen, også bare kjøre til den ryker, også heller bare bytte da. Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Jeg har hørt av en mekaniker at så å si alle Toyota motorer går klar av ventiler hvis reg.reima ryker på disse. Så det er igrunn bare å prute som fy på prisen, også bare kjøre til den ryker, også heller bare bytte da. Da tror jeg du tar feil. Ryker reima så kan man være heldig å ha en bil der det går bra og bare å montere ny reim, til å skifte ventiler, til større rep., i støørelsesorden 15 000-100 000. Det som oftest er problemene med gammel reim, er at den morkner, tennene løsner og det hopper over. Kjøp bilen, kjør den til reimskifte, og skift umiddelbart. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.