Krazy Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Betalte tidligere i dag for min første NAF test noensinne 1700kr. Bilen var langt fra det selger utga den for å være så det ble ikkenoe salg. Da har jeg på en måte tapt 1700kr, selvom det var en fin erfaring å få sett hvordan en NAF test fungerte. Har sett meg om etter en ny bil nå, som er eldre og billigere og i tillegg ser ut til å være i god stand. Bilen er samme modell bare 95 modell istedet for 96 modell. Kan gjerne betale enda en NAF test, men hvis denne også skulle vise seg å være langt fra det den tilsier, så blir det stor skuff. Har lite lyst til å betale min 3dje NAF test uten *napp*. Hvordan ville dere gjort det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Regner med at du ikke ga han som eide den første bilen papirene fra NAF testen? Ta utgangspunkt i det NAF har sett på i den testen, så gjør du det samme selv, eller få noen du kjenner med litt bilkunnskaper. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy Skrevet September 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Regner med at du ikke ga han som eide den første bilen papirene fra NAF testen?Ta utgangspunkt i det NAF har sett på i den testen, så gjør du det samme selv, eller få noen du kjenner med litt bilkunnskaper. Han fikk ikke se papirene nei, men var ikke det jeg spurte om;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Du har da allerede fått et godt svar på spørsmålet ditt: Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Kjøp av bil på Finn.no Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Et lite tips til når du kjøper bil: Se på bilen, og forhør deg om bilen, rust, feil, vedlikehold/historikk, tilstand osv osv. Virker bilen som et godt kjøp sier du til han at du er interessert i å kjøpe bilen for den nette sum av x, om han tar den på NAF test, og den er slik han beskriver den. Er bilen grei kjøper du den, og betaler for test-utgiftene hans. Er bilen en skraphaug sier du til han at du ikke er interessert, eller at du kan kjøpe den for en mindre penge. Dette er en veldig rettferdig løsning, der selgeren for en sjangse til å bevise at bilen er verd pengene, eller ikke. Du luker også ofte vekk useriøse selgere. Du trenger ikke å gjøre dette når du skal ut med 10-15 000, men skal du over 25-30 000 bør du vurdere dette. Det er bedre å betale 1700 kroner for en test, enn å betale mange ganger beløpet i reparasjoner. Det finnes selvfølgelig unntaks-tilfeller, men du kan generelt si at det er slik det er. :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 For 1700 kr ville jeg levert bilen hos et merkeverksted . De vet hva de skal se etter på den aktuelle bilen. 1700 kr er jo 1-1,5 time på verksted. Og du kan være med der også. Finner du ut at du ikke vil ha bilen underveis betaler du jo bare for medgått tid. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Koster NAF test 1700,-? Damn trodde det var 1000,- for en sjekk jeg. jaja så feil kan man ta. Men såklart. Er bedre å betale 1700,- for en test enn x antall pga rep. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg