Gå til innhold

Betaling av NAF test

Ranger emnet


Krazy

Anbefalte innlegg

Betalte tidligere i dag for min første NAF test noensinne 1700kr. Bilen var langt fra det selger utga den for å være så det ble ikkenoe salg. Da har jeg på en måte tapt 1700kr, selvom det var en fin erfaring å få sett hvordan en NAF test fungerte.

 

Har sett meg om etter en ny bil nå, som er eldre og billigere og i tillegg ser ut til å være i god stand. Bilen er samme modell bare 95 modell istedet for 96 modell. Kan gjerne betale enda en NAF test, men hvis denne også skulle vise seg å være langt fra det den tilsier, så blir det stor skuff. Har lite lyst til å betale min 3dje NAF test uten *napp*.

 

Hvordan ville dere gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til når du kjøper bil:

 

Se på bilen, og forhør deg om bilen, rust, feil, vedlikehold/historikk, tilstand osv osv. Virker bilen som et godt kjøp sier du til han at du er interessert i å kjøpe bilen for den nette sum av x, om han tar den på NAF test, og den er slik han beskriver den. Er bilen grei kjøper du den, og betaler for test-utgiftene hans. Er bilen en skraphaug sier du til han at du ikke er interessert, eller at du kan kjøpe den for en mindre penge.

 

Dette er en veldig rettferdig løsning, der selgeren for en sjangse til å bevise at bilen er verd pengene, eller ikke. Du luker også ofte vekk useriøse selgere.

 

Du trenger ikke å gjøre dette når du skal ut med 10-15 000, men skal du over 25-30 000 bør du vurdere dette. Det er bedre å betale 1700 kroner for en test, enn å betale mange ganger beløpet i reparasjoner. Det finnes selvfølgelig unntaks-tilfeller, men du kan generelt si at det er slik det er.

 

:)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår