Hess Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Hei! Har nylig kjøpt meg en Nissan Pathfinder 2007mod. Er så langt veldig fornøyd, men i dag ringte jeg til Turboteknikk i Mjøndalen (Turbo Karlsen) å lurte på om han hadde mulighet for å øke effekten på bilen min. Det jeg fikk til svar var at Pathfinder hadde nok problemer med motoren fra før av. Jeg ble ganske overraska over å få det svaret. Trudde motoren som står i desse bilene er veldig bra og lite tull med. Jeg har følgende spørsmål: 1. Er det tilfelle at det er mye problemer med motoren som står i Pathfinder og nye Navara? 2. Vet dere om noen andre som driver med tuning av Pathfinder i Norge? 3. Er tuning boks noe å satse på? mvh Albert Siter Nissan Primera SRI 2.0 96-mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
white_volvo Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Motorene på Pathfinder skal jo være sterke motorer da. Broren min har også en 2007 modell, og han har kjørt 15.000 km etter han kjøpte den. Han har ikke hatt noe problemer med den hvertfall. Men den er jo bare kjørt 45.000 km og da. http://www.biltuning.no har tuningboks til Pathfinder, er ikke så dyrt eller :) Siter -1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert -1992 Volvo 850 GLT - Solgt -1987 Volvo 240 GL - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Leste faktisk om dette for ikke så lenge siden, det er visstnok noen gjengangerproblemer på disse. Husker dessverre ikke hvor jeg leste det og hva det var.. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Sjekker dere hvor gammel tråden er??? Imponert :pimp Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Spiller det noen rolle??? Kan være nyttig for flere enn trådstarter hvis noen har mer utfyllende info. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Skal vel ikke være noen store feil på motorene D40/R51, værre emd generasjonen eldre, der de sliter med rådebank og mere til. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Oktober 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2010 Det hørtes kjent ut, da er det nok det jeg har lest om :) Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Kjøpte min 2007mod pathfinder ny og er på tredjeåret med den nå. Snart gått 73000km. Har absolutt ingen feil å melde på motor eller bilen. Slitesterk som bare det. Eneste jeg har å pirke på er å styre unna longlife intervallene. Å tyne olja 30 000km i norske forhold blir for langt for min del. Kjører vanlig intervall på min. Og en ting jeg kan nevne som et lite tips ang 2.5 motoren er at det finnes IKKE ombyggingskit for luftfilter til Pathfinder.... MEN til navara finnes det. Og det er jo som vi vet samme motor :) Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Mottorrommet er likt på navara og pathfinder også... litt trøbbel er det da med dem. Set er heller ikke 30.000 intervall på dem, men hovedservice hver 30 og mellomservice i mellom, var iallefall ikke noe mere når jeg slutta som nissanmekaniker... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg