Kopstaur Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Heisann Jeg kjøpte nylig en 2002 Mondeo 2.0TD som konebil. Nå som det begynner å bli mørkt om kveldene merker jeg at lyset i både dashbord og hovedlykter reduseres merkbart i noen sekunder hver gang viften starter i motorrommet (og det gjør den relativt ofte). Etter noen sekunder øker lyset igjen, til neste gang viften starter. Gjelder både under kjøring og stillestående på tomgang. Jeg har ingen tegn på dårlig lading e.l, men har ikke målt. Noen som har opplevd det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Kjenn om vifta går lett rundt. En liten dipp akkurat i startøyeblikket er vanlig, men ikke mer enn ca et halvt sekund. Men begynner den å gå tungt trekker den mere strøm Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
water Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Hvis lysene blir svakere når vifta starter så betyr det at vifta stjeler så mye strøm at spenningen faller. Det igjen betyr at du enten har en feil i dynamo eller spenningsregulator eller at vifta har en eller annen elektrisk feil. :-)water Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg