Volvo-164E Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Hei, Nåken som he bygt om til 240 girkasse på B30? Hva trengst? Clutch kåpa frå gamle 240 B20a som kan brukes eller kor det va ditta der? Synst å lest en tråd om det før men finne den ikkje. Takker for svar:coplight Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Arnesen Skrevet April 9, 2010 Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 Eg og har hørt det. Ein må få tak i '76 240 clutchhus, og då kan ein hive det på b20 i 140, lurar sjølv på korleis dette blir på ein b30 med tanke på utveksling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Hei gutta, nå må dere ikke gå i den altfor vanlige fella og tro at en B30 er en B20 med to ekstra sylindre. B30 har mye større svinghjul enn B20, og dermed også større clutchhus. Så for å få montert M47 på B30 blir du nødt til å sveise om clutchhuset, og skal du ta den jobben, er det bedre å få tak i en kasse som tåler litt... B30 hadde M400 (4-trinns) eller M410 (4 + OD) girkasse, som er mye kraftigere enn M40 som var mest vanlig på B20. Innfestingen mot clutchhuset er forskjellig på disse kassene, så det er dessverre ikke bare å skru over. Jeg har en M400-kasse fra 164 som jeg skal bruke på en 2,5 liters B20, og den har jeg fått sveist om clutchhuset på for å få den til å passe. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.