Gå til innhold

Rykkende bil

Ranger emnet

Mor di

Anbefalte innlegg

Har en Nissan Laurel som hikker.....virker som den kutter tenning, men verken jeg eller verkstedet greier å finne feilen da bilen ikke gjør dette på tomgang. Har skiftet flere luftmengdemålere og da virker dn perfekt en stund, men så er feilen tilbake igjen. Nesten som det er en feil som gjør slik at bilen eter luftmengdemålere. Har noen hatt samme feilen....?

93 325i Coupe

(x)86 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallykongen

Har en Nissan Laurel som hikker.....virker som den kutter tenning, men verken jeg eller verkstedet greier å finne feilen da bilen ikke gjør dette på tomgang. Har skiftet flere luftmengdemålere og da virker dn perfekt en stund, men så er feilen tilbake igjen. Nesten som det er en feil som gjør slik at bilen eter luftmengdemålere. Har noen hatt samme feilen....?

NB: alle kontakter som ble brukt på de bilene er av kritikkverdig kvalitet, og bare ved å dra av og på stikket et par ganger kan løse problemer for en liten stund.. jeg ville kontrollert det først...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by pål

Har en Audi 80 94 mod som jeg har akkurat samme problemet med. Hikker en dag for så å være fin etterpå. Har bytta plugger/kabler, alt av filtre, sjekka coil og ja det meste. Men jeg hadde store problemer tildligere! Bilen hadde 12.5 i avgass og gikk som en pose peanøtter. Grunnen til det var at ledningen inn på instrumentet til tempmåleren i "dæsj" satt dårlig! Loddet den og det ble 0 i avgass og den gikk rent.!! Er litt håpløst for det kan være alt. Prøv med pluggkabler, plugger osv!

Regner med at dette ikke er det samme som beskrevet ovenfor; men på Audi'n din, idet du tar av gassen, kommer det et lite rykk da? Akkurat som en liten boost på en måte. Ser at turtelleren stiger et ørlite hakk. Har hørt at det kommer av bensinkutten, men lurer på om det bare er slik hos meg. uhhmmwhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

falsk luft?

Granada3.0 en min fuska rundt 2-2,5 tusen rpm litt avhengig av belastning, etter masse bytting av plugger, pluggledninger så fant jeg tilfeldig ut at det var lite vakuum, var slangen til bremseforsterkeren der, den sota på 3`ern og i og med at vakuumutaket var der.

Åssen modell er det, motor er det, 2.0, 2.4 eller 2.8(tvilsomt men)?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

falsk luft?

Granada3.0 en min fuska rundt 2-2,5 tusen rpm litt avhengig av belastning, etter masse bytting av plugger, pluggledninger så fant jeg tilfeldig ut at det var lite vakuum, var slangen til bremseforsterkeren der, den sota på 3`ern og i og med at vakuumutaket var der.

Lite vakum hvor?

Hvem ledning er det?

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider