Gå til innhold

En del spm. ang. Kicker forsterker og sub

Ranger emnet

Revestreken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her inne, og delvis blank når det kommer til bil-stereo.. Uansett så har jeg blitt temlig hekta på det å få renest- og høyest mulig lyd fra stereo anlegget i bilen.. Nå har det seg sånn at jeg har et helt greit anlegg fra før av i bilen.. Men nå har jeg tenkt å gjøre noe med det. Vurderer og kjøpe meg en Kicker ZX2500.1 på 2x Kicker Solo-Baric 15" L7 2x2 Ohm. Men Lurer på om forsterkeren klarer å drive begge elementene.. Eller om det egner seg best å bare kjøpe 1 element. Når det er sagt så lurer jeg også på hvor stor kasse jeg bør bygge til elementene, hvordan jeg skal koble dem, og hvordan jeg stiller in forsterkeren. Jeg vet dette kanskje høres litt drøyt ut, å kjøpe seg noe jeg har forstått skal spille ekstremt bra når jeg er såpass blank på stereo som jeg er. Men jeg tenker slik at hvis jeg først kjøper meg noe sånt, så blir jeg på en måte tvunget til å kjøpe bedre front-set og bakhøytalere også :D Lurer også på kondensatorer og slik.. Om jeg trenger kondensator, og hvor stor den bør være, eller om det er bedre å kjøpe et ekstra batteri.. Eller begge deler for denslags skyld.. :P

Setter veldig stor pris på alle mulige svar jeg kan få..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men forsterkeren kan da ikke være dårlig? jeg har hørt at du får som regel det du betaler for når det gjelder bilstereo, og den var da ikke så billig i mine øyne.. uansett, noen tips om hvilket merke jeg bør gå for da? noe som spiller rent og høyt, og et merke der du får mye lyd for pengene.. jeg er liksom interresert i å ha muligheten til å skru opp volumet nermest til det begynner og verke i ørene :) takk for tipset vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider