cheokeee Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 På min -98 mod. Dodge ram 2500 med 5,9 24v cummins diesel har gearkassen begynt å oppføre seg litt rart. På 3. og 4. gear vil den ikke holde seg i lock up funksjonen ved kjøring i landeveisfart. Ved f.eks. akselerasjon opp til 80-90 km/t gearer den perfekt helt til den har lagt inn lock up på 4. gear, da begynner den å jage inn og ut av lock up når jeg holder jevn fart. Må nesten ha nedoverbakke og ikke belastning på motoren for at den skal holde seg i lock up. Tidligere la den inn lock up på ca 70 km/t og jeg måtte belaste motoren bra mye før den gikk ut av lock up. Har akkurat fått byttet til ny converter og byttet olje og filter på gearkassen, men oppførselen er ikke blitt bedre. Kan det være noen elektroniske følere noen plasser som fusker? Siter 2007 Nissan King Cab Navara 2004 mod BMW 520 ia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Uten å være helt 100% sikker så tror jeg det var en på offroad.no som hadde noenlunde samme problem.Prøv å lese der! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cheokeee Skrevet September 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Takker for svar:-) Fant innlegget du nevnte på offroad.no, og problemet der er likt mitt. http://www.offroad.no/forum/Girkassefusk-t101724.html Siter 2007 Nissan King Cab Navara 2004 mod BMW 520 ia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg