Gå til innhold

Vectra

Ranger emnet

MrGunders

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mrgunder

Hvor langt pleier de å gå ca ?

Sånn omtrent 241 763 km... Nei, som alle andre biler går de så lenge noen har ork til å vedlikeholde og reparere. Er vel stort sett ganske driftssikre, hvis det er det du mener.

Negative ting med bilen ?

RUST! Rust, rust og atter rust. Vectra er blant de gamle, rustutsatte Oplene. Lettest å se rundt skjermbuene bak, men gå i alle fall over kanalene og bunnen av bagasjerom... Få den aller helst på en lift og kikk under.

Possitive?

Rimelige deler

Livlig motor på 2,0i

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe min første bil og lurer på om dette er en bra type ?(Vectra)

Possitive?

Er ikke sikker på moddell men kanskje Vectra 2.0 1989-1992.. Noe rundt der

2.0 8v maskinene sier "dem" er de beste motorene Opel har noensinne lagd..så de motorene pleier å gå langt..

Får jo også dem i 4wd og vær obs på fordelingskassene da de ikke er så særlig beryktet, men kanskje ikke på en motor som den 8v.

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. vectra 93 å nedover e heilt greie bila, men slitedela som clutch, girkasse ol. blir fort ødelagt.. men vedlikeheld du motorn kan den gå ganske langt..

so e d rustprobleme.. hjulbue bak, kanala å under må du gå nøye over. også stigbrette, der e ofte ei cromlist, å den burde du ta vekk får å sjå ette rust.. du finn desverre ofte rust der..

ellers, kjøp en vectra, du kan ha mykje moro m en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe min første bil og lurer på om dette er en bra type ?(Vectra)

Possitive?

Er ikke sikker på moddell men kanskje Vectra 2.0 1989-1992.. Noe rundt der

Vectraen min 93 mod runda siste uke 300 000km!! dette kan sies er veldig bra siden jeg ikke har påkosta den noe særlig i reperasjon, kun styling og anlegg:D .

Det negative jeg kan si er sentrallåsen har gått i stykker, girkassa er litt sløv, clutchen er sløv men rust har jeg nesten ikkeno av siden jeg vedlikeholder bilen veldig godt.

Det er du som bestemmer hvor mye rust du vil ha.

Vectraen er en fin bil som er god å kjøre. Ganske sprek til å være kun 115 HK. Veldig stort bagasjerom, 2*15" går inn med letthet.

Går som sagt veldig langt.

Vectra anbefalles fra min side;)

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider