Gå til innhold

Noen med erfaring med Pioneer AVH-P3-4-5100 og USB?

Ranger emnet

Hanzo

Anbefalte innlegg

Jeg var/er klar for et nytt bilstereo, min 6-7 år gamle Pioneer headunit fortjener snart å pensjoneres, og jeg tror jeg har blinka meg ut Pioneer AVH-P4100DVD som verdig arvtager.

Var innom Bilradiospesialisten i går, og sjekket litt, og hadde da med meg en 8GB USB pinne for å teste. Når jeg plugga den inn, sto hele greia og sveiv og sveiv i nesten minuttet før den begynte å spille. Fruen har en halvbillig Sony sak, og den bruker et minutt eller to hver gang før den starter USB'en, og den blir verre og verre jo større minnepinne du bruker. Noen som vet om Pioneeren er lik? I så fall ryker drømmen om en USB harddisk på noen hundre gig, hadde rukket stavanger -> oslo før den hadde fyrt igang.

Vel igang må jeg også innrømme at det var plass for forbedring, det var fortsatt ikke mulig å søke på sang eller artist, kun bla gjennom sanger og kataloger, og med noen hundre sanger innpå der er det fortsatt en håpløs sak å finne den ene sangen mann er på jakt etter. Funka vist bedre med Ipod, men jeg er muligens norges siste mann uten Ipod...

Videre er prisen ganske skarp, 6500,- for denne saken er i øvre kant av hva jeg synes den er verdt. Pioneer AVIC-F900BT går for rundt 8000,- i dag, og virker som den har omtrent samme funksjon som P4100 men innebygget blåtann og navigasjon. Sykt mye penger, men føler kanskje jeg får litt mer for penga der?

Så, noen kommentarer til noen av disse? Er folk jevnt over fornøyd med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Pioneer AVH-P4100DVD og er meget fornøyd med spilleren. Bruker selv en 8GB USB pinne på den, og den bruker vel ca 20 sekunder fra jeg starter bilen til musikken starter. Da har jeg ca 4-500 sanger på den. Mulig den bruker enda lengre tid dersom jeg fyller den opp.

Utenom det, så synes jeg det er en topp spiller. Har de fleste funksjoner som man trenger, og har mange justeringsmuligheter. Ihvertfall for en gjennomsnittsbruker. Den har ikke navi eller blåtann, men ved å kjøpe en tilleggsboks fra Pionéer så får man blåtann. Prisen på den er kanskje noe stiv; 2000 kr.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en pioneer med usb, og har lagt merke til en ting. Det er stor forskjell fra minnepenn til minnepenn på oppstartstid. Har en gammel dings på 256 mb med 10-12 sanger som starter idet jeg egentlig er ferdig med å kjøre. Har kjøpt en ny buffalo 5mm usb 8 gb (minibrikke, kun 5 mm utenfor usb-porten) og det starter opp med en gang jeg skrur på tenninga, og sangene komemr med en gang.

Så det varierer veldig fra kvaliteten til minnepennen du bruker, det er hvertfall min erfaring

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider