Gå til innhold

Cosworth motor og pris

Ranger emnet


JonnyDingDong

Anbefalte innlegg

Jeg vil starte et mk2 prosjekt og har muligens funnet en cosworth motor, da jeg ikke har så stor kjennskap til disse og prisene på nett varierer veldig håper jeg noen av dere kan fortelle meg om prisen er god eller ikke.

 

Litt om motoren (tar bare med noe, men den er helt komplett og sitter i bil):

 

205 block borret, ny høytrykks oljepumpe fra cosworth, turbo- super charger evo 3, nye lager og pakninger, ny lamell og trykkplate, den er renovert profesjonelt og har gått 500 mil etter det. Den er komplett og han har tilbudt at den kan prøvestartes før kjøp. Den skal med andre ord være i top stand.

 

Prisen er rett i overkant av 30000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er da slettes ikke ille. Men er motoren komplett med sprut og alt? Ohg hva slags dyser, chip og mapsensor er det?

 

Det er kvitteringer på totaloverhaling av motoren.

 

Det er med sprut og alt. Det er 330 chip, tre bars mapsensor og 680cc dyser.

 

Jeg skal jo se og høre motoren først, men vil forsikre meg om at turen er verdt å ta. Takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et greit kjøp.

 

Bare stussa litt på 680cc dyser på 330 chip,er ikke det litt stort?

vet du hva slags chip det er?

 

Du sier noe der, men chipen må vel være mappet for dysene ettersom motoren er i bruk og går bra for eieren. Som nevnt så kan jeg starte og prøve motoren i bilen hans før kjøp, så jeg stoler på det.

 

Vet dessverre ikke hva slags chip det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på bensintrykket det da. og hva slags turbotrykk som kjøres med og porting av topp kammer osv osv...

 

Faen så lenge sia jeg dreiv med Cossie så jeh husker ikke helt men var bra inne i det trimopplegget der en gang for lenge sia. men det er utvilsomt en gøyal motor!

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår