sirsnare Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige basskasse løsningene?? som bandpass, reflex, lukka, porta, etc etc?? hva spiller "best", mener folk her inne? Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Greier ikke å forklare forskjellen. Men jeg mener refleks gir den beste lyden. Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 min mening er hver type kasse til sitt bruk og sin musikk type. lukket gir ren lyd og funker bra til pent spillende suber. porta gir dypere og litt mere trykk og funker til elemnter som trenger litt store kasser som v-max. er ikke helt ening med meg selv om hva jeg liker. kommer veldig anpå. hadde det ikke vært for størrelsen hadde det vært fett med horn kasser i bil. det hadde spilt. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Sjekke ut denne linken , her har de kort og greit forklart litt om de forskjellige kassene :) Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Hei.. Tett kasse : Elementet har lengre x-max, større powerhandling og går dypere enn i en portet.. Mye strammere og bedre lyd. Du slipper portstøyen. :P Det negative er at den blir mer tungdreven, krever større forsterker. Enklere å bygge. Portet : Er mye mer lettdreven enn i en tett kasse, spiller høyere. Negative er at du lett får portstøy, du får dårligere presisjon, dybde, og linearitet. Er det beste valget for den tradisjonelle "råneren".. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Portstøy er vel ingen ulempe i en sedan bil? Verre med kombi/stv. Er ikke båndpass den "beste" løsningen? Beste er vel uansett å bygge kasse etter musikksmak. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Originally posted by RiZLa Hei.. Tett kasse : Elementet har lengre x-max, større powerhandling og går dypere enn i en portet.. Mye strammere og bedre lyd. Du slipper portstøyen. :P Det negative er at den blir mer tungdreven, krever større forsterker. Enklere å bygge. Portet : Er mye mer lettdreven enn i en tett kasse, spiller høyere. Negative er at du lett får portstøy, du får dårligere presisjon, dybde, og linearitet. Er det beste valget for den tradisjonelle "råneren".. :P Det å si att trykk kammer går dypere en refleks kasser, vitner på dårlig kunnskap, om de forskjellige subber, som fins på markedet. Det er ytterst få subber, som spiller dypest i trykk kasser, 99% spiller dypest i refleks kasser. Og mer presisjon enn Audax HT240G0 I refleks skal du leite lenge etter. Den spiller faktisk mer presisjon en Peerless 10 SLX montert i trykk kasse. Vesentlig bedre en Sony 12"Pentagon. ( i presisjon) Lage noen trykk og refleks eks. med Excel Seas W26FX001. (spiller like pent i begge kasse typer, som nevnt her) 50L trykk 87Db 38,5 Hz -3db 50L refleks 87Db 32 Hz -3db men med en topp mellom 40 og 90 Hz på opp til 90Db Port: Ø 8 cm L 30 cm Snakker da om 1W simulering. Eks med dynable 12" (spiller penest i trykk) 50L refleks 87Db 36,1 Hz -3db med topp mellom 42 og 87Hz på opp mot 92Db 50L trykk 87Db 37,5 Hz -3db T.-... Som bygger monitor høyttalere. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.