Jonolav95 Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 noen som har noe tips? jeg bor hjemme, hos mor. men fordi jeg har "skattbar inntekt" må jeg betale lisens. høl i høvve spør du meg, at både jeg og mor må betale lisens! ! Siter O 87 Bmw 320i x 90 Opel Calibra 16v 4x4 x 90 Opel Calibra 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Ring å si at tv har gått føyken, og at du ikke gidder å fikse det siden du kan se på tv hor mora di. Trodde dessuten barn kunne bo hos foreldre uten å måtte betale lisens, men litt verre motsatt. Uavhengig av inntekt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 flytt ut. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Skal kun betale lisens om du eier, leier eller låner en motager.(står i § 1 i forskriften om fjernsynsmotagere) eie, leie eller låne innebærer råderett over motageren (at du kan selge, opphøre leieavtale osv) Så ring til lisenskontoret å si at det er din mors boks (er vel registrert på henne?), og at du da ikke skal betale Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonolav95 Skrevet September 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 problemet er desverre at tv'en er handlet i mitt navn. om jeg flytter ut, må jeg fortsatt betale lisens:p kan jo ringe dem å fortelle at tven er en "felles tv" som både jeg og min mor bruker. Siter O 87 Bmw 320i x 90 Opel Calibra 16v 4x4 x 90 Opel Calibra 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Du har solgt tv'n til din mor. Problem solved. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 I teorien har det ikke noe å si at du eier tv'n, men siden du kjøpte den og dermed registerte deg som eier av tv får du krav om å betale lisens. Nå er reglene der faktisk endret, slik at du kan kjøpe/eie tv uten å måtte betale. Pga overgang til digitale sendinger. Derfor må du kunne motta nrk for å kvalifisere til å måtte betale lisens. Derfor, ta kontakt med nrk, forklar at dette er din mors husstand, hennes mottaker og hun betaler lisens. Men ja, flytter du ut tar det ikke lang tid før de er over deg igjen :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Betal ellers får'u han her på bessøk! http://www.youtube.com/watch?v=MwpQlqzq7tI Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg