Gå til innhold

min octavia 1,9tdi 4x4 2003.

Ranger emnet

j_wold

Anbefalte innlegg

• 1 year later...

ok. jeg innrømmer det likegodt glatt med en gang. jeg kommer rekende fordi jeg trenger hjelp. :blush:

greia er at skodaen plutselig fant det meningsfullt å vise gradene på hoveddisplayet og klimaanlegget i farenheit:hvaskjera.

kan jeg på en enkel måte be den skjerpe seg og slutte med det tullet ?. regner med at konen har klart å trykke en eller annen tastekombinasjon for å få det til å skje i utgangspunktet.

ellers da ?

joda det skrangler og går. jeg feiga ut på regreima, så den ble byttet på verksted (4600,-). og jeg har brukt 750,- på en fagmessig sjekk og diagnose på merkeverksted. kjekt å få en arbeidsliste for hjemmemekkeren:thumb den skrangler i dynamoen og lyser litt ekstra i dæsjbordet om dagen.. men det er ALT for kaldt til å skru nå. så det får bare være.

forresten, etter forrige startforsøk i -30 så monterte jeg motorvarmer veldig fort...

i garasjen: land rover 88" 1959. range rover 1978, land rover discovery 1994, skoda octavia 1,9 4x4 2003.

har du gammel bil og sprek kjerring har du alltid nok å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulyden fra dynamoen kan være frihjulsnavet på dynamoen.

Blir lyden borte når du trykker på aircondition knappen så skriften "ECON" dukker opp på høyre side i displayet, er det ganske sikkert at det er akkurat det som er feilen.

Jeg hadde i tillegg ulyder når jeg sto stille og svingte fra side til side som også ble borte når jeg skiftet frihjulslageret på dynamoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du også oppskriften på hvordan du skifter fra farenheit til celcius:)

Duel zone climatronc switching between Celcius and Farenheit.

Pressing and holding the Auto and Econ Buttons at the same time will swap the temperature from oC to oF and back again (can also be done on in trhe temperature settings if you have Maxidot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke misunnelig på deg i det hele tatt for det rattet.. Faktisk det som antakelig er årsaken til både fahrenheit, ekstra lys i dæsjen og at temperaturen ute blir så lav som -30 :-)) Fin bil du har :-)

fysj da. best å bytte det ut med en i plast da :well:.

Ulyden fra dynamoen kan være frihjulsnavet på dynamoen.

jepp. haster det ? nå i kulda..

Her har du også oppskriften på hvordan du skifter fra farenheit til celcius :)...

takker :thumb

i garasjen: land rover 88" 1959. range rover 1978, land rover discovery 1994, skoda octavia 1,9 4x4 2003.

har du gammel bil og sprek kjerring har du alltid nok å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider