Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med et par spm ang omlakkering av en celica 05

Ranger emnet

Piokken

Anbefalte innlegg

Jeg har en Celica 05 modell som jeg vurderer å få omlakkert til annen farge,

Men nå er jeg ikke sikker på ulemper ved dette annet enn at det er noe penger og arbeid?

Taper man bilen mye i verdi hvis man får omlakkert bilen i annen farge enn original farge?

Og blir bilen når man da lakkerer den på ny bra og holdbar i flere år etterpå?

Grunnen er jo at jeg hører så mange si forskjellig om akkurat dette at det ikke er lurt osv.. Men så er jeg ikke så gla i akkurat sølvgrå.

Vet ikke om noen har noen tips evt vet om noen som tar slike jobber i rogalandsområdet eller hvor dyrt det kan komme på sånn noenlunde?

Bilen har minimalt av skader ingenting utenom et par riper.

Og fargene jeg har vurdert er en blåfarge eller svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Omlakkering av bil taper seg ikke i verdi i det hele tatt hvis det blir gjort skikkelig.Skal du bytte farge,må du av med alt.Dører,panser,evt vinge,fangere,lykter,håndtak,gummipakninger rundt ruten,innvendig,dørtrekk...

Bilen kommer til å bli som ny igjen.Orginallakken fra fabrikken er ikke så mye å skryte av.Blir bedre med ny lakk.Skal hellakkere Peugeoten min fra blå til svart med racing grå felger...Så får vi se om jeg får noe mer for den ved salg.

Jo mer du får gjort selv før lakkering,jo billigere blir det.Hadde en Mercedes 190E innom jobben som skulle hellakkeres.Kunden hadde demontert noe selv,men alikevel kom prisen på over 40.000kr.

Lakkering koster mye,og ville anbefale å gjøre det hvitt og ikke svart.Da har du en garanti på jobben som er gjort.Å gjøre det svart er mange som har dritte seg ut på...

For å få best mulig pris på en slik jobb,ville jeg dratt rundt til forskjellige lakkverksteder og bedt om et pristilbud.Det kan du spare noen tusen på.

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan regne med noe sånt ja...men da får du jo den fargen du vil ha.

Mange timers jobb med en hellakkering....

Men du kan jo fremdeles gjøre mye selv hvis det ikke er så alt for mye bulker i bilen og dype riper.

-Du kan plukke den fra hverandre selv

-Matte den ned med 4 eller 500 papir.Bare huske og merke av hvor bulkene er med teip eller sprit tusj før du sender den inn til lakkering.Da har du spart mye penger.Men som sagt...hvis du ikke har slipt noe særlig,så er det best å overlate dette til noen som kan det.

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lakken du betaler for når du punger ut 40.000,- på en lakkjobb.

Når bilen står klar til lakkering er jo hele jobben gjort. Selve sprøytingen av bilen er jo bare moro.

Demontering, grunnarbeid, oppvarming av lakkboks, etc. etc. er ting som koster.

Om du skal spare penger her så legg folie på bilen isteden, da vil du også kunne fjerne folien ved salg og ha beholdt originalfargen samt originalverdien på bilen (Hverken tap eller fortjeneste i dette tilfellet).

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider